Wiadomości z rynku

czwartek
28 marca 2024

Są chętni na starsze pojazdy

Duna Truck odkupuje i eksportuje
20 lipca 2018
Na kil­ku­na­sto­let­nie albo jesz­cze star­sze pojazdy cię­ża­rowe nie ma wielu ama­to­rów na rynku kra­jo­wym. Więk­szym popy­tem cie­szą się kil­ku­let­nie cię­ża­rówki. Jed­nak posia­da­cze „sta­rusz­ków” mogą je korzyst­nie sprze­dać, dzięki fir­mie Duna Truck, która sku­puje takie wysłu­żone cią­gniki, samo­chody i naczepy. 
Duna Truck działa w branży moto­ry­za­cyj­nej od 2007 roku. Począt­kowo firma zaj­mo­wała się głów­nie sprze­dażą pojaz­dów spe­cja­li­stycz­nych do prze­wozu drewna. Póź­niej roz­sze­rzyła zakres dzia­łal­no­ści o sprze­daż nowych i uży­wa­nych naczep pol­skich pro­du­cen­tów. Od 2010 r. głów­nym kie­run­kiem firmy jest skup w kraju i sprze­daż uży­wa­nych pojaz­dów cię­ża­ro­wych – prze­zna­czo­nych przede wszyst­kim na eks­port. 

Cho­dzi wła­śnie o star­sze

Jak infor­muje Łukasz Dubik, wła­ści­ciel firmy, nie ma ogra­ni­czeń wie­ko­wych pojaz­dów. Zda­rzają się nawet ponad 20-let­nie. Spek­ta­ku­lar­nym przy­kła­dem był 30-letni MAN, który sprze­dano do Nige­rii. Na tym polega cały pomysł przed­się­wzię­cia, aby pozy­ski­wać sto­sun­kowo tanie auta, na które jest popyt w nie­któ­rych kra­jach. 
– Zała­twiamy wszyst­kie for­mal­no­ści celne na miej­scu, a pojazdy dostar­czamy bez­po­śred­nio do wska­za­nych przez klien­tów miejsc doce­lo­wych – infor­muje Łukasz Dubik. – Sku­pujemy pojazdy cię­ża­rowe na tere­nie całej Pol­ski. Sami odbie­ramy je od klien­tów. Dojazd zaj­muje nam mak­sy­mal­nie 24 godziny. Jeżeli posia­dają Pań­stwo na sprze­daż pojazd cię­ża­rowy, pro­simy o kon­takt tele­fo­niczny, bądź wypeł­nie­nie for­mu­la­rza kon­tak­to­wego na naszej stro­nie inter­ne­to­wej a nasz zespół skon­tak­tuję się z Pań­stwem i zapro­po­nuje atrak­cyjne warunki odkupu pojazdu – dodaje Ł. Dubik. 
Co ważne, ze sku­po­wane pojazdy Duna Truck płaci natychmiastowo gotówką. 
– Gene­ral­nie odku­pu­jemy z rynku lokal­nego (Pol­ska) pojazdy star­sze i wysy­łamy je na eks­port – stwier­dza nasz roz­mówca. – Poma­gamy w ten spo­sób pol­skim fir­mom trans­por­to­wym pozbyć się star­szych pojaz­dów poprzez 
kon­ku­ren­cyjne ceny oraz pro­fe­sjo­na­lizm trans­ak­cji. 

Na nowym placu

Do sierp­nia 2017 firma korzy­stała z wyna­ję­tego placu. W 2016 r. roz­po­częła budowę wła­snego obiektu o powierzchni 0,6 hek­tara. Prace ukoń­czono w 2017 r. Plac usy­tu­owany jest 50 m od głów­nej trasy kra­jo­wej (DK 22) Gdańsk-Kostrzyń, co zapew­nia fir­mie lep­sze moż­li­wo­ści roz­woju. Świetna loka­li­za­cja spo­wo­do­wała, iż poja­wia się tu coraz wię­cej klien­tów. 
– Sprze­daż pojaz­dów ukie­run­ko­wana jest głów­nie na eks­port, tzn. wysy­łamy pojazdy cię­ża­ro­wej na cały świat i to dosłow­nie, czyli do takich kra­jów afry­kań­skich jak: Nige­ria, Togo, Bur­kina Faso, Kuweit, Niger, Repu­blika Połu­dnio­wej Afryki, Etio­pia czy Mada­ga­skar – uzu­peł­nia szef Duna Truck. – Ponadto do Ame­ryki Połu­dnio­wej: Para­gwaj, Chile. Ewe­ne­men­tem było wysła­nie pojazdu na malutką wyspę St. Maar­tem na Wyspach Kara­ib­skich. Oczy­wi­ście sprze­da­jemy rów­nież pojazdy wewnątrz Unii Euro­pej­skiej: Niemcy, Bel­gia, Holan­dia, Rumu­nia, Litwa, Fran­cja. Ponadto kraje ściany wschod­niej i połu­dnio­wej poza Unią: Ukra­ina, Rosja, Bia­ło­ruś, Kazach­stan, Uzbe­ki­stan. 
Przy sprze­daży pojaz­dów poza gra­nicę Unii Euro­pej­skiej firma ofe­ruje klien­tom kom­plek­sową obsługę, poprzez odprawę celną, zie­loną kartę, a także dostawę do portu w Niem­czech, Holn­dii czy Bel­gii. 
– Poma­gamy klien­tom w zała­twie­niu wszel­kich for­mal­no­ści wysył­ko­wych do Afryki czy Ame­ryki Połu­dnio­wej – dodaje Ł. Dubik. 

Oferta dla kra­jo­wych nabyw­ców

Firma ma w swo­jej ofer­cie coraz to now­sze pojazdy, dzięki czemu rośnie liczba kra­jo­wych nabyw­ców. Jesz­cze do nie­dawna doty­czyło to zale­d­wie 10–15 proc. trans­ak­cji, a obec­nie kra­jowi nabywcy sta­no­wią już około 25 proc. Duna Truck ofe­ruje przyj­mo­wa­nie ich pojaz­dów w roz­li­cze­niu, czyli moż­liwa jest zamiana na now­sze. 
– Zosta­wiają np. swoje 15-let­nie cię­ża­rówki, a biorą 7–10 let­nie – infor­muje Ł. Dubik. 
Na placu zazwy­czaj jest ponad 30 pojaz­dów do wyboru. Nabywcy naj­czę­ściej płacą gotówką, ale część trans­ak­cji odbywa się w leasingu. Przed­sta­wi­ciele Duna Truck poma­gają klien­towi zna­leźć odpo­wia­da­jącą mu ofertę leasin­gową. 
Kontakt:
DUNA TRUCK
Łukasz Dubik
Golin 34/1,
78-630 Człopa
Tel: +48 665 960 667
Mail: biuro@dunatruck.pl
www.dunatruck.pl
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.