Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: zm
Zdjęcia:
Auto Market Truck, 2019(2)
z dnia 2019-05-10

Nie tylko żurawie lecą stadami

Wzrasta popyt na sprzęt budowlany

Kamaz 5325 4x2 z wywrotką 3W i HDS-em to najnowsza propozycja rosyjskiego producenta

Firma TRAMP upatruje sukcesu na rynku wywrotek dwuosiowych, zwłaszcza w klasie 12-18 ton DMC

Wszystkie ramy pośrednie pod skrzynie ładunkowe z żurawiem są w firmie TRAMP całkowicie cynkowane ogniowo

Ostatnio najpopularniejszy w ofercie firmy HEWEA jest żuraw Fassi F215 A z trzema ramionami, montowany na zwisie trzyosiowego pojazdu, w konfiguracji ze sterowaniem z siedziska lub radiowym

Żuraw HMF4020 – K6, w rozszerzeniu o Fly - Jib FJ 600 – K3, gwarantuje zasięg w pionie zbliżony do 32 m oraz w poziomie około 28 m

Łukasz Olszewski (HEWEA): – Zalety żurawia Fassi F215 to duży udźwig w stosunku do masy własnej i sterowanie radiowe z unikalnym systemem „flow sharing”, który rozdziela olej proporcjonalnie do poszczególnych funkcji żurawia

Do zalet żurawi Maxilift należy możliwość montażu w różnych miejscach zabudowy bez dużej utraty przestrzeni ładunkowej

Wózki akumulatorowe platformowe, jak i wywrotki marki FML spotyka się przede wszystkim tam, gdzie należy przewieźć komponenty, półprodukty czy materiały sypkie o masie, standardowo, do 2 000 kg

FM Leżajsk współpracuje z niemalże wszystkimi producentami podwozi. Konstruktorzy specyfikują je pod zabudowę, aby były dostosowane pod określoną pojemność mieszalnika

Mieszalniki betonomieszarek FM Leżajsk posiadają pojemność od 4 do 12 m3 i są wykonywane ze stali S355 lub Hardox (na życzenie nabywcy)

Branża budowlana wyraźnie się ożywiła i w ostatnim okresie wzrósł popyt na sprzęt potrzebny na budowach, m.in. na pojazdy wyposażone w żurawie hydrauliczne, a także betonomieszarki.
Potwierdzają to przedstawiciele producentów takiego sprzętu. W tym roku na rynku odczuwalny jest duży wzrost popytu na zabudowy budowlane – zapewnia Grzegorz Pisarek, dyrektor techniczno-handlowy w firmie TRAMP Nadwozia. Między innymi na skrzynie z burtami, skrzynie do przewozu stali, wywrotki. Sporo zamawianych jest zabudów skrzyniowych z żurawiem, który może być wykorzystywany do podniesienia np. ubijarki, betoniarki, czy materiałów na budowie. Firma FM Leżajsk, oferująca m.in. betonomieszarki, przymierza się do rozwoju eksportu. Odbiorcami i użytkownikami betonomieszarek marki FML są obecnie klienci krajowi, duże firmy betoniarskie, koncerny, a także firmy transportowe, zapewniające usługi dostarczania betonu z węzłów betoniarskich do miejsca przeznaczenia. FM Leżajsk nawiązuje również kontakty z kontrahentami z całej Europy, Azji oraz Afryki, którzy w niedalekiej przyszłości mogą okazać się kluczowymi odbiorcami eksportowymi.

Zabezpieczone na całe „życie”

Firma TRAMP Nadwozia, która przeprowadziła się niedawno do nowo wybudowanego zakładu w Przyszowicach, pięć lat temu wprowadziła produkcję nadwozi ciężkich, z żurawiami, począwszy od aut 3,5-tonowych, aż do 32-tonowych. – Wszystkie ramy pośrednie pod skrzynie ładunkowe z żurawiem są u nas całkowicie cynkowane ogniowo, co jest rzadkością, a być może nawet jesteśmy jedynym takim producentem w Polsce – zwraca uwagę Grzegorz Pisarek, dyrektor techniczno-handlowy w firmie TRAMP. – Wprowadziliśmy też do produkcji wywrotki od 3,5 tony do 18 ton, na podwoziach dwuosiowych. Nie próbujemy konkurować w wywrotkach wieloosiowych, dlatego że w tym segmencie specjalizują się już znani producenci krajowi i zagraniczni i uważam, że jest to na tyle dopracowane i firmy tak znane, że nie ma co już na ten rynek wchodzić. Natomiast wywrotki dwuosiowe to jeszcze dość ubogi segment rynku, zwłaszcza w klasie 12-18 ton DMC. Tutaj jest nisza, bo mamy w zasadzie dwóch producentów, którzy robią to dobrze. Żeby się na tym rynku wyróżniać, wprowadziliśmy całkowicie cynkowaną ramę dolną, a na życzenie klienta także całą górną część cynkowaną. Nie jest ona w standardzie cynkowana, ponieważ wielu nabywców chce mieć ten element pokryty kolorem. Często udaje nam się przekonać klientów, aby przed malowaniem jednak ocynkować. Kolor na budowie może się zdrapać, a pod spodem pozostaje zabezpieczona na całe „życie” cynkowaniem ogniowym rama. Ta trwałość ram jest naszym atutem. Dodatkowy koszt około 10 tys. zł warto ponieść. Przy leasingu 4-5 letnim jest to niewielka różnica w racie leasingowej, a trwałość jest zapewniona na kolejne 10 lat. – Wywrotki są przez nas oferowane tylko na ramach stalowych, nawet te montowane na podwoziach samochodów dostawczych, gdzie rama jest wykonywana z cienkich profili stalowych, kratowanych – dodaje nasz rozmówca. – Jak wiadomo, wywrotki są często w eksploatacji wręcz katowane i aluminiowe ramy tego by nie wytrzymały. Podłogi też wszystkie są stalowe, cynkowane. Natomiast jeśli chodzi o burty, nabywca ma wybór: stalówki, stalówki ocynkowane, stalówki malowane i aluminiowe. W przypadku aluminiowych na mniejsze auta są to zwykłe burty, a na duże pojazdy aluminiowe burty są zbrojone m.in. specjalnymi prętami wzmacniającymi. Na takich podwoziach TRAMP montuje żurawie różnych marek i serwisuje taki sprzęt, naprawia, załatwia odbiory UDT. Dla nabywców przygotowuje kompletne oferty, np. z zabudowa wywrotka lub skrzynia stała z żurawiem na tylnym zwisie lub z przodu. Teraz w przedsiębiorstwie TRAMP przygotowują się do spektakularnej operacji. – Jeżeli się nie mylę, nie ma jeszcze w kraju albo jest to rzadkość: zamontowany na podwoziu żuraw 80 tonometrów, czyli klasy 800, a my będziemy latem montować taki żuraw. Mamy też już podpisane dwa kontrakty na żurawie klasy 500, też na samochodach 32-tonowych, czteroosiowych – dodaje G. Pisarek.

Wywrotka z żurawiem to uniwersalne rozwiązanie

Kamaz 5325 4x2 z wywrotką 3W i HDS-em to najnowsza propozycja rosyjskiego producenta. Od 2013 r. wszystkie samochody tej marki wyposażane są w silniki CUMMINS, skrzynie biegów ZF oraz inne podzespoły takich producentów jak BOSCH, WABCO, Holset, SACHS czy Knorr Bremse. Podstawowy etap produkcji tych pojazdów odbywa się w OAO KAMAZ w Rosji, a ostateczny montaż w UE na Litwie. Taki dwuetapowy proces produkcji pozwala temu producentowi konkurować wysoką jakością wykonania i atrakcyjną ceną. Kamaz 5325 napędzany jest silnikiem ISB6.7 E6 C o mocy 290 KM (1.100 Nm), który współpracuje z 9-biegową skrzynią ZF 9S1310TO. Turbosprężarka – marki Holset HE, układ paliwowy - BOSCH CP, sprzęgło - Sachs MFZ – 430. Wyposażenie obejmuje m.in. kabinę dzienną, niezależny układ ogrzewania silnika i kabiny (postojowe), pneumatyczny fotel kierowcy i radio. Kabina, z szybą panoramiczną, z zewnętrzną osłoną przeciwsłoneczną. Ponadto - regulacja położenia kierownicy, szyberdach i pneumatyczny fotel kierowcy, klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, opony przód/tył w rozmiarze 315/80 R22,5 z bieżnikiem szosowo-terenowym. W wyposażeniu dodatkowym przewidziano m.in. instalację gazową LPG, układ kontrolny GPS (rejestruje zużycie paliwa, trasę przejazdu, rozładunek itp.), nadstawkę skrzyni ładunkowej z siatki, wyciągarkę HDDS-a do otwierania dzwonów, tylny zderzak podnoszony. Masa własna pojazdu o DMC 18.000 kg (z przyczepą 34.500 kg) wynosi 9.255 kg, dopuszczalna ładowność administracyjna 8.745 kg, a techniczna jest o 30 % wyższa. Rozstaw osi – 3.900 mm, prześwit 300 mm. Zabudowa pojazdu to skrzynia ładunkowa – wywrotka trzystronna o wym. 4.100-4.500 x 2.550 x 600 mm oraz żuraw hydrauliczny Hyva. Skrzynia z wywrotem trójstronnym hydraulicznym wyposażona jest w siłownik hydrauliczny podpodłogowy - sterowanie wywrotem z kabiny. Jest to konstrukcja ze stali o podwyższonej wytrzymałości, cynkowana ogniowo, dwukrotnie malowana proszkowo. Burty wykonywane są ze stali konstrukcyjnej wysokogatunkowej - profil przeginany. Prawa burta otwierana w osi dolnej i górnej (wspomaganie sprężynowe otwierania burty), burta tylna z górnymi zawiasami, zamki dolne otwierane automatycznie przy podnoszeniu, demontowana. Podłoga o grubości 5 mm, malowana proszkowo. Do tego ściana osłonowa za kabiną kierowcy z plandeką zwijaną na burcie przedniej. Producent przewiduje możliwość zamontowania hydroburty. Gwarancja zabudowy - 24 miesiące bez limitu kilometrów, z możliwością przedłużenia na dowolny okres. W komplecie jest żuraw o maksymalnym zasięgu 7,64 m i udźwigu na maksymalnym zasięgu 1.140 kg. Żurawie HyvaCrane wytwarzane są w całości we Włoszech, w nowoczesnych fabrykach, posiadających ponad 30 letnie doświadczenie w produkcji żurawi hydraulicznych. Oferowane urządzenia spełniają wszystkie obowiązujące na terenie UE wymagania, w tym wymagania Dyrektywy Maszynowej (EN 12999:A3) i oznaczone są symbolem CE. Proces projektowania każdego żurawia oparty jest o Metodę Elementów Skończonych, a obliczenia wytrzymałościowe wykonywane są wg standardu DIN 15018. Konstrukcja oraz wszystkie elementy poddawane są skomplikowanym testom wytrzymałościowym i jakościowym. Wszystkie podzespoły i komponenty stosowane w żurawiach HyvaCrane wytwarzane są przez renomowanych europejskich producentów, co gwarantuje wysoką jakość produktów. Elementy konstrukcyjne wszystkich żurawi wykonywane są na bazie najwyższej jakości szwedzkiej stali WELDOX. Proponowana kompletacja zawiera m.in.: najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa zgodne z EN12999-A3, rozdzielacz firmy WALVOIL zapewniający bardzo dużą precyzję pracy, dwa ramiona wysuwane hydraulicznie, kąt obrotu 400 stopni, mechaniczny ogranicznik obrotu, nogi podporowe mechanicznie rozsuwane na boki, nogi podporowe wysuwane/ wsuwane hydraulicznie, nogi podporowe mechanicznie obracane, uchylne talerzyki nóg podporowych, system informujący o prawidłowym złożeniu nóg do pozycji transportowej. Ponadto systemy: HXL – kontrola stabilności żurawia, TCU – centralna jednostka sterująca, monitorująca pracę i obciążenie żurawia, EES - specjalne zawory pozwalające na zwiększenie prędkości ruchu wysięgników. Sterowanie jest możliwe z dwóch stron z poziomu drogi. Wszystkie oferowane przez Kamaz Polska pojazdy objęte są gwarancją producenta OAO Kamaz. W Polsce działa ponad 20 punktów serwisowych, które dokonują przeglądów, napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych. W przypadku silnika pojazdu we współpracy z jego producentem uruchomiony został serwis mobilny, który w razie awarii wykona przegląd lub naprawę u użytkownika, bez konieczności odwiedzania punktu serwisowego.

Żurawie w sieci

Oferta HEWEA dla branży budowlanej to przede wszystkim żurawie hydrauliczne Fassi. Ostatnio najpopularniejszy jest model F215 A z trzema ramionami, montowany na zwisie trzyosiowego pojazdu, w konfiguracji ze sterowaniem z siedziska lub radiowym. – Żuraw jest wykorzystywany do przeładunku materiałów w składach budowlanych, umożliwiając rozładunek zarówno ze skrzyni jak i z przyczepy – informuje Łukasz Olszewski (HEWEA). – Jego zalety to duży udźwig w stosunku do masy własnej i sterowanie radiowe z unikalnym systemem „flow sharing”, który rozdziela olej proporcjonalnie do poszczególnych funkcji żurawia. Urządzenie można doposażyć w jedno z najnowszych rozwiązań Fassi – system IoC (Internet of Cranes), pozwalający na zdalną diagnostykę żurawia, który za pomocą karty SIM sam wysyła informacje o ewentualnych awariach. Inna nowość to automatyczne sterowanie wciągarką. Dzięki niemu ładunek można przesuwać pod stałym kątem lub np. poziomo utrzymując stałą wysokość. Hewea posiada również bogatą ofertę hydrauliki siłowej do pojazdów budowlanych (siłowniki, zasilacze, pompy, przystawki).

Bezpieczeństwo wśród priorytetów

– HMF 4020K to już kolejny żuraw, jaki udało się nam przekazać do branży energetycznej – informuje Izabela Molik (HMF Polska Sp. z o.o.). - Poprzez dobór odpowiedniego wyposażenia jesteśmy w stanie przygotować urządzenie, które dzięki swoim parametrom będzie w stanie sprostać nawet najcięższym wyzwaniom. W energetyce, żurawie HMF mogą pełnić wiele niezależnych funkcji. Są pomocne m. in. przy montażu słupów, stawianiu stacji transformatorowych, czy przy pracach porządkowych, związanych z gwałtownymi zmianami atmosferycznymi. Wyspecjalizowane akcesoria takie jak kosz osobowy, umożliwiają bezpieczną i efektywną pracę na wysokości. Ostatnio przygotowany przez nas żuraw HMF4020K został zamontowany na podwoziu dawnej, szwajcarskiej marki Saurer. Wybrany przez klienta pojazd należał wcześniej do armii, przez co całe urządzenie, wraz z żurawiem, nabiera jeszcze bardziej unikatowego charakteru. Połączenie to jest idealnym rozwiązaniem przy pracach w ciężkim i wymagającym terenie, co niewątpliwie wpisuję się w wymagania wspomnianej branży. Pomimo niepowtarzalnego, nawiązującego do minionych lat wyglądu, jaki sprawia dobrany samochód Saurer, konstrukcja zamontowanego żurawia jest oparta o najnowsze rozwiązania technologiczne. HDS HMF został wzbogacony o dodatkowy wysięgnik Fly - Jib FJ 600 – K3, który znacząco wpływa na wygodę i precyzję pracy w trudno dostępnych miejscach. Model HMF4020 – K6, w rozszerzeniu o Fly - Jib FJ 600 – K3, gwarantuje zasięg w pionie zbliżony do 32 m oraz w poziomie około 28 m. Dobrane rozwiązania zawierają szereg udoskonaleń, pozwalających na zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa. Stosowany przez duńskiego producenta żurawi HMF system EVS umożliwia pracę przy pełnym udźwigu, niezależnie od pozycji belek nóg podporowych. System czujników oraz ciekłokrystaliczny wyświetlacz na pilocie pozwalają na stałą kontrolę pracy, uwzględniając moment udźwigu, temperaturę oleju czy pojemność baterii. Takie zestawienia pozwalają producentowi na poszerzenie standardów związanych z wykorzystaniem urządzeń dźwigowych. Żurawie HMF, dzięki ogromnej gamie modeli oraz akcesoriów, znajdują zastosowanie u coraz większej grupy odbiorców.

Sprytne, łatwe w obsłudze maluchy

Firma BM Automotive Marcin Burzmiński, wyłączny przedstawiciel Henschel Engineering; Next Hydraulics srl. oferuje lekkie żurawie MAXILIFT, o modułowej koncepcji produkcji, polecane do lekkich pojazdów. W gamie MAXILIFT 2012 wprowadzono ulepszenia. Poprawiono rozkład udźwigów pomiędzy różnymi modelami i wzrosła liczba teleskopów hydraulicznych dostępnych od najmniejszych modeli. Nowa konstrukcja zapewnia wyższą kompaktowość, zarówno podczas pracy jak i w położeniu transportowym. W większości modeli zostały usunięte węże gumowe z teleskopów. Systemy zdalnego sterowania przewodowe lub radiowe, teraz udoskonalone i zaktualizowane – są jeszcze bardziej konkurencyjne Różnorodność proponowanych rozwiązań modułowych jest w stanie spełnić wymagania zarówno użytkowników końcowych, zainteresowanych małym i prostym sprzętem dźwigowym, bezpiecznym i łatwym w obsłudze, jak również klientom potrzebującym bardziej zaawansowanych urządzeń zapewniających wysokie osiągi pod względem nośności. Do zalet Maxilift należy możliwość montażu w różnych miejscach zabudowy bez dużej utraty przestrzeni ładunkowej, bardzo dobry stosunek wagi do ładowności pojazdu, dostępność wielu systemów zabezpieczeń dla danego typu dźwigu, ciągła i gładka praca żurawia dla każdego ciężaru i w każdej pozycji. Ponadto trwała ochrona przed korozją i możliwość wyposażenia w łatwy w obsłudze system zdalnego sterowania Waga dźwigów waha się od 60 do 565 kg, a maksymalny udźwig wynosi 990 kg. Mini Żuraw ANT – „Mrówka” M50 jest małym żurawiem o relatywnie wysokiej wydajności. Lekki i wszechstronny, łatwe w montażu i demontażu. Waży maksymalnie 100 kg, ale może unieść nawet 500 kg. Jest polecany do zamontowania na małych pojazdach. Posiada wysuw manualny lub hydrauliczny. Obrót - korba ręczna, hydraulicznie lub elektro-hydraulicznie. Podnoszenie - hydraulicznie za pomocą pompy ręcznej lub elektro-hydraulicznie.

Nie tylko betonomieszarki z Leżajska

Fabryka Maszyn w Leżajsku jest jedynym polskim producentem betonomieszarek oraz wózków i ciągników akumulatorowych, z 50-letnim doświadczeniem. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, betonomieszarki te charakteryzują się wysoką jakością oraz dużą sprawnością, co wpływa korzystnie na bezpieczeństwo pracy, niezawodność i trwałość. Wytrzymałość betonomieszarek z Leżajska sprawdza się przy budowie dróg, autostrad, wiaduktów, wznoszeniu budynków mieszkalnych, obiektów przemysłowych oraz wielu innych. Mieszalniki betonomieszarek FML posiadają pojemność od 4 do 12 m3 i są wykonywane ze stali S355 lub Hardox (na życzenie nabywcy). FML współpracuje z niemalże wszystkimi producentami podwozi, takimi jak MAN, Mercedes- -Benz, DAF, Volvo etc. Konstruktorzy specyfikują podwozia pod zabudowę, aby były optymalnie i właściwie dostosowane pod określoną pojemność mieszalnika. Zamawiając kompletny pojazd w FML, klienci otrzymują nie tylko gwarancję fachowego doradztwa, najlepszej ceny, ale przede wszystkim pełną realizację zlecenia w jednym miejscu. – Zadowolenie klienta jest dla nas cenne, dlatego proponujemy kompleksowe rozwiązania, łącznie z finansowaniem (leasing, pożyczka, wynajem) – deklaruje Anna Dąbrowska, specjalista ds. sprzedaży. Betonomieszarki FML są objęte 36-miesięczną gwarancją. Jednak nie tylko betonomieszarkami FM Leżajsk stoi. Wózki akumulatorowe platformowe, jak i wywrotki marki FML spotyka się przede wszystkim tam, gdzie należy przewieźć komponenty, półprodukty czy materiały sypkie o masie do 2 000 kg. Istnieje także możliwość zwiększenia nośności wózka do 3 000, a nawet 4 000 kg, co jest niezwykłą zaletą w stosunku do konkurencji na rynku. Wózki wyposażane są w zaczep pozwalający na dostosowanie do ciągnięcia dwóch przyczep o masie ładunku 2 ton każda lub przyczepki kłonicowej o maksymalnej nośności wraz z platformą wózka 3 ton. Wózki platformowe mogą przemierzać nawet do 90 kilometrów na jednym ładowaniu. Pozwalają na szybki transport produktów, gdzie szerokość korytarzy nie zostawia wiele miejsca na swobodne manewrowanie. Wywrotki zaś wykorzystywane są do przewozu materiałów, których rozładunek następuje przez odpowiedni przechył skrzyni ładunkowej, możliwy w trzech kierunkach. Wyładunek następuje za pomocą pompy hydraulicznej. Wózki znajdują zastosowanie w przemyśle, magazynach, kolejnictwie, lotnictwie, szpitalach, ogrodach zoologicznych, czy na poczcie. Są polecane do ciągłych prac w halach, jak i na zewnątrz. Na życzenie klienta wózek może być wyposażony w plandekę osłaniającą powierzchnię ładunkową, zabudowę izotermiczną, mobilny system napełniania piasecznic czy piaskarko-solarkę z pługiem. Każde ze zleceń jest wykonywane według ściśle określonych przez klienta parametrów oraz wymagań.