Wiadomości z rynku

Autor: zm
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2019(7)
z dnia 18.10.2019

Zbiórka odpadów bez pylenia

10 śmieciarek na podwoziach Renault Trucks dla MPO Warszawa

Zabudowy Farid zostały zamontowane przez firmę GP Truck Trading

Do floty Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie dołączyło 10 nowych pojazdów Renault Trucks D26 Wide z nadwoziem marki Farid do bezpylnej zbiórki odpadów stałych. Jednym z wymogów umowy zawartej między MPO a m.st. Warszawa na odbiór odpadów komunalnych było posiadanie odpowiednich pojazdów, które m.in. spełniają najbardziej rygorystyczne normy w zakresie emisji zanieczyszczeń, ale również umożliwiają precyzyjne rozliczanie wykonywanych usług. Dla MPO istotną kwestią pozostawały też niskie koszty eksploatacji floty oraz komfort i bezpieczeństwo pracy załóg – zarówno w odniesieniu do wyposażenia kabiny, jak i układu przeniesienia napędu czy zdolności manewrowych pojazdu. Zakupione przez MPO śmieciarki na podwoziu Renault Trucks D26 Wide to pojazdy 3-osiowe z jedną osią napędową (6x2). Dzięki wleczonej osi skrętnej i niewielkiemu rozstawowi osi (3500 mm) zewnętrzny promień zawracania jest równy zaledwie 7,3 m, co w znaczący sposób ułatwia manewrowanie w ciasnej zabudowie miejskiej. Każdy pojazd napędza 6-cylindrowy silnik DTI 8 o mocy 320 KM (1.200 Nm). Wszystkie są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów Allison 3200V piątej generacji, z sześcioma biegami do jazdy w przód i jednym biegiem wstecznym. Zastosowana przekładnia współpracuje z konwerterem o przełożeniu 1,98, sprawiając, że moment obrotowy, jaki trafia na koła jest niemal dwukrotnie większy. Takie rozwiązanie w znaczący sposób wpływa na dynamikę pojazdu i zmniejsza zużycie paliwa. Jest więc bardzo istotne w przypadku pojazdów komunalnych, których praca odbywa się w cyklu start/stop. Automatyczna skrzynia biegów ze zmiennikiem momentu pozytywnie wpływa też na trwałość układu przeniesienia napędu (brak podatnego na zużycie sprzęgła) oraz układu hamulcowego. Dodatkowo pojazdy Renault Trucks z gamy D w wersji przeznaczonej do zbiórki odpadów mają zmodyfikowane tylne zawieszenie. Miechy pneumatyczne osi są nieco cofnięte, a tym samym lepiej chronione przed uszkodzeniem, do jakiego mogłoby dojść w przypadku wjazdu w trudny teren. W kabinie o szerokości 2,5 m znajdują się trzy pełnowymiarowe fotele (dla kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym). Częste wchodzenie i wychodzenie z kabiny ułatwia nisko umieszczona podłoga (tylko 1,1 m od podłoża).