Wiadomości z rynku

czwartek
28 marca 2024

eBooster i MGU – nowe oblicze downsizingu

Elektrycznie napędzana sprężarka i system odzyskiwania energii podczas hamowania
21 lutego 2020

Elektrycznie napędzana sprężarka eBooster działa wraz z systemem MGU, czyli generatorem do odzyskiwania energii podczas hamowania

Producenci turbosprężarek podejmują wyzwania, mające na celu zaoferowanie producentom pojazdów nowych możliwości downsizingu. Jedną z najnowszych propozycji na rynku jest elektrycznie napędzana sprężarka eBooster działająca wraz z systemem MGU, czyli generatorem do odzyskiwania energii podczas hamowania – poinformowali przedstawiciele Inter Cars.
Nowoczesne pojazdy wyposażone są w coraz większą liczbę komponentów elektrycznych, co wymaga wydajnego pokładowego systemu zasilania. Trend zmierza zatem w kierunku systemów zasilania 48 V, które są w stanie zapewnić dodatkową energię dla zwiększającej się liczby urządzeń potrzebnych do właściwego funkcjonowania pojazdu. BorgWarner szybko rozpoznał kierunek rozwoju i przyspieszył wprowadzenie szerokiej gamy innowacyjnych rozwiązań napędowych 48 V. Inteligentne połączenie elektrycznie sterowanej sprężarki eBooster® z napędzanym pasowo generatorem (MGU) stanowi dobry tego przykład.

Sposób na turbodziurę

eBooster® to kompaktowa sprężarka o napędzie elektrycznym z aktywnym bypassem, który można zamontować w dowolnej pozycji w układzie dolotowym lub wydechowym. Działa niezależnie od strumienia spalin, ponieważ koło sprężarki jest napędzane wyłącznie elektrycznie, dzięki czemu może być bardzo szybko przyspieszane. Oznacza to, że eBooster® jest w stanie wytworzyć niezbędne ciśnienie doładowania dla wymaganego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych, a tym samym prawie całkowicie wyeliminować wszelkie pojęcie turbodziury. Innowacyjna technologia turbodoładowania stwarza dodatkowe korzyści pod względem oszczędności paliwa i wartości emisji spalin.

MGU w zastępstwie konwencjonalnego alternatora

Wysokowydajny generator napędzany paskiem (MGU) jest podłączony do silnika za pomocą napędu jednostki pomocniczej i zastępuje konwencjonalny alternator. Miejsce instalacji jest zmienne i można je dostosować do danej konstrukcji. Włączanie i wyłączanie momentu obrotowego umożliwia odzyskanie wystarczającej ilości energii w celu uzupełnienia dodatkowego zapotrzebowania pojazdu na energię, co zapewnia oszczędność paliwa. 48 V MGU, o mocy wejściowej i wyjściowej ok. 25 kW, zapewnia bezproblemowe, łagodne uruchamianie silnika. Ponadto BorgWarner oferuje generator ze zintegrowaną elektroniką (MGI), który pokrywa szeroki zakres zapotrzebowania na moc dzięki licznym wersjom elektromagnetycznym. EBooster® i MGU, połączone wykorzystują swoje szczególne zalety, zwłaszcza w samochodach ciężarowych. Korzyści dla koncepcji downsizingu, takie jak jeszcze większy moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych, a także możliwość zmniejszenia tych prędkości lub odzyskania energii, prowadzą do znacznych oszczędności paliwa. Pojazd odzyskuje bowiem energię elektryczną z energii hamowania, zapewniając jej większy pobór, przy jednocześnie płynniejszej pracy silnika. Oprócz szeregu innych funkcji, system pozwala na udostępnianie energii elektrycznej przez dłuższy czas, gdy silnik samochodu jest wyłączony. Połączenie mocy eBooster® plus MGU można bez problemu zintegrować z istniejącymi układami napędowymi, dlatego zaleca się je jako opłacalne rozwiązanie do elektryfikacji 48 V.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.