Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Citroën Ë-JUMPY

Wszechstronność w trybie elektrycznym
21 maja 2020

Ë-Jumpy pojawi się w salonach w drugiej połowie 2020 roku

Fot. Citroën

Citroën zaprezentował w pełni elektrycznego kompaktowego vana: ë-Jumpy. Nowy model powstał z myślą o mobilności w środowisku miejskim (zaostrzenie warunków dostępu do centrów miast), ale także na obszarach wiejskich dzięki zasięgowi wystarczającemu na większość podróży. Zachowano przestrzeń ładunkową niezmienioną w porównaniu do wersji z silnikami spalinowymi.
Ë-Jumpy pojawi się w salonach w drugiej połowie 2020 roku. Pod koniec roku dołączy do niego w 100% elektryczna wersja Jumpera i Berlingo Van w przyszłym roku. Tak więc od 2021 r. cała flota samochodów użytkowych Citroëna będzie obejmować modele zelektryfikowane wraz z wydajnymi silnikami spalinowymi.

W dwóch wersjach zasięgu

Ë-Jumpy odróżnia wizualnie na zewnątrz port ładowania, który znajduje się na lewym przednim skrzydle. Jest oferowany z bateriami o dwóch różnych pojemnościach, zapewniających różny zasięg:
• 230 km w cyklu WLTP (dostępne w wersjach nadwozia XS, M, XL) wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh, złożoną z 18 modułów
• 330 km w cyklu WLTP (dostępne w wersjach nadwozia M i XL) wyposażone w baterię o pojemności 75 kWh, złożoną z 27 modułów.
ë-Jumpy jest wyposażany w akumulator litowo-jonowy montowany w podwoziu, bez wpływu na przestrzeń ładunkową. Gwarancja na akumulator trakcyjny wynosi 8 lat lub 160 000 km (do 70% pojemności akumulatora).

Kompaktowy dostawca

Nowy model jest dostępny w trzech długościach, w tym w nowym rozmiarze XS (4,60 m), co zapewnia jeszcze łatwiejszy dostęp do ośrodków miejskich, w szczególności stref o niskiej emisji spalin i nieograniczonego parkowania. Ta długość w połączeniu z objętością do 5,1 m3 sprawia, że ë-Jumpy jest wyjątkowo kompaktowym samochodem dostawczym. Wersja XS z Visiopark 180°, przednimi i tylnymi czujnikami parkowania oraz składanymi lusterkami ułatwia manewrowanie.
Większość wersji ë-Jumpy ma wysokość 1,90 m, aby zapewnić wjazd do miejsc, takich jak podziemne parkingi, centra handlowe itp. Ładowność do 1,275 kg plasuje go w środku segmentu.
Objętość użytkowa, identyczna z wersją spalinową, od 4,6 m3 (XS bez Moduwork) do 6.6 m3 (XL z Moduwork) jest na wiodącym poziomie na rynku. Szerokość użytkowa między nadkolami wynosząca 1,25 m jest wystarczająca do załadowania europejskich palet.

Trzy tryby jazdy

Silnik elektryczny napędza pojazd zgodnie z wybranym trybem i warunkami jazdy. Odzyskuje energię w trakcie hamowania lub podczas zwalniania. Rozwija moc 100 kW (136 KM) / 260 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h we wszystkich trybach jazdy (Eco, Normal, Power). Dostępne są trzy tryby jazdy:
- Normal;
- Eco: optymalizuje zużycie energii poprzez zmniejszenie mocy ogrzewania i klimatyzacji bez całkowitego ich wyłączenia oraz poprzez ograniczenie momentu obrotowego i mocy silnika,
- Power: daje osiągi pojazdu przy maksymalnym obciążeniu użytkowym (MGVW) równoważne z trybem normalnym, gdy jest on nieobciążony.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.