Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Jak uniknąć zatrzymywania się na czerwonym świetle?

Holenderscy przewoźnicy testują inteligentny system
26 maja 2020

Inteligentny system sygnalizacji świetlnej umożliwił zoptymalizowanie natężenia ruchu pojazdów ciężarowych o 10% w godzinach szczytu i o 17% przez resztę dnia

Fot. actu-transport-logistique.fr

Holenderska firma testuje elektroniczny system „inteligentnych sygnalizacji świetlnych” iVRI, który pozwala ciężarówkom unikać zatrzymywania się na czerwonym świetle. Technologia oszczędza czas, paliwo, emisję spalin z pojazdów, a także zużycie opon i układów hamulcowych. Vos Transport i Gist Nederland testują ten inteligentny system od początku roku. Dostosowanie prędkości do ustawienia czerwonych świateł i ustawienia świateł zgodnie z ruchem drogowym pozwalają, zgodnie z pierwszymi wnioskami z badań, na znaczne oszczędności m.in. paliwa i zmniejszenie emisji CO2.

Testy w ruch ulicznym

62 sygnalizacje świetlne zainstalowano w regionie Deventer (w centrum kraju), gdzie znajduje się główna siedziba Vos Transport, w pobliżu autostrady A67 i N279 w pobliżu parku przemysłowego De Amert. Nowe ustawienie pozwoliło zoptymalizować przepływ pojazdów ciężarowych o 10 % w godzinach szczytu io 17 % przez resztę dnia.
Vos Transport wyposażył pięć swoich ciężarówek w Deventer i przygotowuje się do wyposażenia 55 pozostałych pojazdów firmy. System przesyła dane do pojazdów w celu dostosowania ich prędkości - wyjaśnia Vos Transport w komunikacie prasowym. - Jest również w stanie odbierać dane i regulować ruch drogowy. Widzi, jaki typ pojazdu nadjeżdża, w którym kierunku zmierza i pozwala na ustalenie priorytetów dla niektórych przepływów ruchu nad innymi, pod warunkiem, że pojazdy są połączone za pomocą smartfona lub systemu nawigacyjnego.
- Konkretnie, jeśli ciężarówka zbliża się za szybko do świateł, aplikacja może zalecić zwolnienie - wyjaśnia Roy van Verseveld, szef Vos Transport.

Kobnkretne oszczędności

Według przedstawicieli firmy fakt, że dwie ciężarówki unikają codziennego zatrzymywania się przy dwóch czerwonych światłach, pozwala zaoszczędzić 194 euro rocznie i obniżyć emisję CO2 o 344 tony. W Gist Nederland twierdzą, że iVRI pozwala zaoszczędzić 6 % paliwa i skraca fazy hamowania o 16 %, co pozwala na dodatkowe oszczędności, zarówno pod względem opon, jak i układów hamulcowych. Holandia planuje w najbliższych latach zastąpić wszystkie sygnalizatory drogowe w kraju inteligentnym systemem iVRI.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.