Wiadomości z rynku

Autor:
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2020(10)
z dnia 2020-06-26

Pora wziąć tarczę w swoje ręce

MEGA doskonali swoją produkcję

MEGA Light 3 to naczepa (wywrotka) z zamknięciem typu klapa ze zsypem, z udoskonalonym sposobem składania zderzaka i profilami ścian bocznych opracowanymi wraz z konstruktorami Benalu

Fot. MEGA

MEGA Fort 3

Fot. MEGA

MEGA Light 3 klapa ze zsypem (nowa wersja)

Fot. MEGA

Uczestnicy rynku automotive pragną znaleźć się już „po drugiej stronie”, w miejscu, gdzie pandemia i kryzys nie są odmieniane przez wszystkie przypadki. Rzeczywistość pokazuje, że globalizacja, jakiej uległa na przestrzeni ostatnich lat branża motoryzacyjna, okazała się czynnikiem hamującym produkcję.
Podmiotom, którym udaje się zachować ciągłość produkcji w nowych regułach gry rynkowej pomaga elastyczność w zakresie zarządzania operacyjnego i finansowego, kompletacji materiałów i surowców produkcyjnych oraz kompetencje, do których w każdej chwili można sięgnąć. Mega, polska marka we francuskiej grupie, korzysta ze swojej przewagi w tym obszarze.

Produkcja na wymiar, dostosowana do potrzeb

– Pracujemy nad dostosowaniem się do oczekiwań naszych klientów, zarówno w zakresie innowacji i rozwoju technologicznego pojazdów, jak i optymalizacji kosztów, co w ostatnim czasie stało się szczególnie istotne. W wielu przypadkach przeprojektowujemy pojazdy wraz z klientem, uwzględniając jego potrzeby i analizując doświadczenia z eksploatacji użytkowanych naczep – mówi Michał Kopacz, Dyrektor ds. rozwoju produktów. – W realiach ograniczeń związanych z Covid-19, które dotykają naszą branżę, potrafimy zaoferować rozwiązania możliwe do wypracowania w oparciu o własne zasoby i kompetencje, zwiększające atrakcyjność produktów lub obniżające ich koszt wytworzenia. Nasi stali odbiorcy mogą liczyć na produkcję „na wymiar – tailored to fit the needs” – dodaje.
Firmy coraz częściej wykorzystują czas zmian do pracy nad doskonaleniem produktów z obecnej oferty, czy też jej rozszerzeniem. Słowo „dywersyfikacja” produkcji oraz odbiorców znowu zyskała na znaczeniu. Wiele firm ostrożniej podchodzi do inwestycji, skupiając się na rozwoju w oparciu o wewnętrzne zasoby – zdobywanie wiedzy z zakresu innowacyjności produktów, planowanie prac konstrukcyjnych, przygotowanie nowych wdrożeń – czyli poszerzanie bazy pod budowę przewagi konkurencyjnej.
W ten trend wpisuje się MEGA z Nysy. To właśnie czas dla doświadczonych i kreatywnych konstruktorów, inżynierów, wizjonerów, którzy teraz intensyfikują swoje działania.

Nowa naczepa z rodziny MEGA Light 3

W ostatnich dniach firma wprowadziła na rynek nowy pojazd z rodziny MEGA Light 3 - naczepę (wywrotkę) z zamknięciem typu klapa ze zsypem, z udoskonalonym sposobem składania zderzaka i profilami ścian bocznych opracowanymi wraz z konstruktorami Benalu dla wszystkich nowych pojazdów. Pierwsze naczepy tego typu, które wyjechały z MEGI, zostały wyposażone w komponenty, materiały i podzespoły wiodących światowych dostawców, operujących na rynku europejskim, jak np. SAF-HOLLAND. Zastosowane w pojazdach osie SAF INTRADISC są ściśle dopasowane do charakteru ich pracy, a cała konstrukcja jest bardzo stabilna i wyjątkowo lekka. Ponadto osie SAF INTRADISC CD nie wymagają skomplikowanej obsługi serwisowej, co obniża koszty eksploatacji pojazdów. Wzmocniona wersja CUSTOM DESIGN gwarantuje niezawodną pracę całego układu jezdnego w trudnych warunkach drogowych.
Przynależność Spółki MEGA (od 2017 r.) do Grupy Benalu zwiększyła możliwości implementacji nowoczesnych technologii oraz zdolności inwestycyjne w lokalny park produkcyjny i infrastrukturę.
– Warto podkreślić, że każdy flagowy produkt został praktycznie zaprojektowany od nowa, unowocześniony, zoptymalizowany pod względem redukcji masy własnej, z zachowaniem parametrów wytrzymałościowych, wykonany z innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie surowców i podzespołów. To są zupełnie inne pojazdy niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego właśnie znajdują coraz więcej nabywców w całej Europie – podsumowuje Michał Kopacz. Obecnie 80 % pojazdów produkowanych w Nysie trafia na eksport, a 20 % znajduje nabywców na rynku krajowym. Mega nadal prowadzi natomiast działania w zakresie geograficznej dywersyfikacji sprzedaży.
***
Mega zajmuje się produkcją naczep i przyczep do transportu towarów, surowców, płodów rolnych i drewna oraz wózków rolniczych sprzęgających. Świadczy też usługi wynajmu oraz usługi serwisowe. W 2017 roku producent z Nysy wszedł w skład Grupy Benalu, jednego ze światowych liderów w produkcji naczep i przyczep oraz zabudów pojazdów.