Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Z największą ofertą pojazdów używanych w Polsce

Matysek - do pojazdów dołączają maszyny budowlane
14 lipca 2020

W ofercie ciągników dominują 4-5-latki

Fot. Matysek

Najwięcej pojazdów, w tym także ciągniki siodłowe, pochodzi z autoryzowanych sieci dealerskich we Francji

Fot. Matysek

Bardzo dobrze sprzedają się teraz pojazdy budowlane , m.in. ciężarówki wyposażone w żurawie

Fot. Matysek

Fot. Matysek

Sprzedający używane pojazdy użytkowe powoli wracają na prostą po kryzysie rynkowym, związanym z pandemią koronawirusa. Przykładem może być firma Matysek, oferujący ciągniki siodłowe, naczepy, samochody ciężarowe i od niedawna także sprzęt budowlany. Jak zapewniają przedstawiciele przedsiębiorstwa, nastąpiło ożywienie sprzedaży, ruch zbliża się do poziomu sprzed kryzysu.
– Maj i czerwiec rokują dobrze – mówi Mateusz Matysek, właściciel firmy. – Po wyhamowaniu, które nastąpiło od połowy marca i trwało cały kwiecień, powoli wszystko wraca do normy.

Ożywienie na rynku

Firma Matysek może pochwalić się największą ofertą używanych pojazdów ciężarowych i budowlanych w kraju. Na placu w Bodzentynie koło Kielc często dostępnych jest nawet 800 pojazdów. – Rotacja jest duża, sprzedajemy pojazdy na bieżąco – dodaje M. Matysek. – Na rynku jest lepiej niż się spodziewaliśmy. Najbliższe miesiące powinny to potwierdzić. Mamy tylko obawy, co przyniesie jesień, czy nie będzie nowej fali epidemii. W ostatnim okresie załamania rynku potencjalni nabywcy zrezygnowali z zakupu pojazdów nowych fabrycznie, co stwarza dodatkowe możliwości do rozwoju sprzedaży ciężarówek używanych. – Nowe są dobre, ale drogie – kwituje tę sytuację nasz rozmówca. – Taka inwetycja obarczona jest większym ryzykiem w niepewnych czasach, stąd większe zainteresowanie ciężarówkami używanymi. Matysek sprowadza używane ciężarówki i naczepy głównie z Francji, także z Niemiec, ma też w ofercie pojazdy pozyskane z rynku krajowego. – Dzięki kontraktom z autoryzowanymi sieciami dealerskimi mamy stały dopływ pojazdów o pewnym pochodzeniu, ze znaną historią serwisową – zapewnia Mateusz Matysek. – Zarówno wśród tych z zagranicy, jak i tych z kraju, jest wiele egzemplarzy bardzo dobrze utrzymanych. Nie zauważamy różnic, które wzkazywałyby, że np. ciężarówki czy naczepy z Polski miałyby być w gorszym stanie. Nabywcy mogą wybierać z szerokiej oferty pod względem marek pojazdów jak i ich wieku – od fabrycznie nowych po 10-letnie. Dostępne są też różne kategorie, jak ciągniki siodłowe, naczepy różnego rodzaju (w tym firanki, chodnie, wywrotki, podkontenerowe), samochody ciężarowe, wywrotki z napędem w różnych konfiguracjach, samochody wyposażone w żurawie, platformy, betonomieszarki, pompy do betonu. Do transportu budowlanego polecane są też ciągniki z dodatkowym napędem na przednią oś. W ofercie ciągników dominują 4-5-letnie pojazdy, a wśród pojazdów budowlanych 6-, 7- i 8-letnie. Dostępne są wersje spełniające różne normy emisji spalin. W przypadku ciągników oprócz Euro 6 popytem cieszą się Euro 5, a w przypadku samochodów budowlanych także Euro 4. – Bardzo dobrze sprzedają się teraz pojazdy budowlane – informuje szef firmy Matysek. – Sprzyjają temu rynkowi inwestycje drogowe w całej Polsce. Jest też duży popyt na naczepy podkontenerowe, platformy budowlane i chłodnie.

Klienci z całego świata

Do firmy Matysek trafiają nabywcy z całej Polski, ale też z całego świata, w tym z Azji i nawet Ameryki Południowej, np. z Peru. Niektórzy załatwiają transakcje zdalnie, ale często też przyjeżdżają do Bodzentyna, gdzie na miejscu mogą bliżej przyjrzeć się pojazdom, a także je przetestować. Niejednokrotnie transakcje dotyczą całych flot, liczących po 10 czy nawet kilkanaście pojazdów. Ostatnio do nowego właściciela trafiło 15 ciągników siodłowych. – Chciałbym podkreślić, że w tym najtrudniejszym czasie spotkaliśmy się z solidarnym wsparciem ze strony naszych stałych kontrahentów – dodaje M. Matysek. – Starali się podtrzymać współpracę, zamawiali i odbierali pojazdy, choć w niektórych przypadkach nie była to z ich strony konieczność. Wielu klientów wraca, zadowolonych z poprzedniego zakupu. Bywa, że oddają w rozliczeniu wcześniej kupione pojazdy, decydując się na nowsze. Pojazdy są w większości po pełnych przeglądach serwisowych. Nabywcy mogą skorzystać m.in. z oferty leasingu Europejskiego Funduszu Leasingowego lub Alior Leasing. Jak informuje Pan Mateusz, najczęściej wybierają 3-5-letni leasing. Zdarza się, że klenci szukają nietypowych pojazdów, takich, których nie ma w ofercie „od ręki”. Wówczas są one sprowadzane na zamówienie z dowolnego miejsca w Europie w ciągu 72 godzin.

Maszyny budowlane i oddział we Francji

Nowością w ofercie firmy Matysek jest sprzęt budowlany. W tym roku na plac w Bodzentynie zaczęły trafiać min. koparki, koparko-ładowarki, ładowarki, wozidła technologiczne, kruszarki, wózki widłowe… Maszyny są pozyskiwane także z autoryzowanych sieci sprzedaży we Francji. Najnowszym wydarzeniem jest zakup placu we Francji, gdzie firma planuje utworzenie oddziału. Więcej informacji na ten temat będziemy mogli przekazać jesienią 2020 r.

Matysek - firma rodzinna

Firma Matysek jest prowadzona przez braci Jakuba i Mateusza Matysków, którzy przejęli ją od swojego ojca. Początki przedsiębiorstwa sięgają początku lat 90., kiedy to zajmowało się transportem i handlem na niedużą skalę. W ciągu 30 lat ta rodzinna firma rozrosła się do imperium sprzedaży pojazdów używanych w Europie centralnej. Obecnie należy do czołowych przedsiębiorców sprzedających pojazdy użytkowe na rynku wtórnym.
Matysek 26-010 Bodzentyn
ul. Kielecka 54
tel. +48 696-065-002
e-mail: imperium@matysek.pl
www.matysek.pl
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.