Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

„Stonogi” przeładowane o ponad 30 ton

Nie udało się przemknąć pod osłoną nocy
5 października 2020
Trzy znacznie przeładowane zestawy wieloosiowe z ładunkami przewożonymi w kontenerach zatrzymali w nocy inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowcy wszystkich trzech tzw. stonóg jechali bez kart zalogowanych w tachografach cyfrowych, czyli nie rejestrowali swojego czasu pracy. Nieprawidłowe transporty wstrzymano.
W nocy z czwartku na piątek (24-25 września) na kujawsko-pomorskich drogach funkcjonariusze ITD zatrzymali do kontroli trzy wieloosiowe zestawy ciężarowe. Każdy z nich przewoził po dwa kontenery z ładunkiem. Wszystkie „stonogi” były przeładowane. Niechlubny rekordzista ważył 71,3 tony zamiast dopuszczalnych 40 t. Niewiele mniej - 71 ton ważył drugi zestaw, a trzeci 46,4 tony. Każda z trzech „stonóg” miała również przekroczone dopuszczalne naciski osi na drogę.
To nie koniec ujawnionych nieprawidłowości podczas nocnych kontroli ITD. Kierowcy wszystkich trzech przeładowanych zestawów prowadzili je bez kart zalogowanych w tachografach cyfrowych, czyli nie rejestrowali swojego czasu pracy. Chcieli jechać znacznie dłużej niż pozwalają im przepisy i skracać wymagane przerwy oraz odpoczynki. W jednym ciągniku upłynął również termin ważności sprawdzenia okresowego tachografu. Oprócz tego dwie przyczepy nie posiadały ważnych badań technicznych dopuszczających do ruchu drogowego.
Za ciężkie transporty wstrzymano do momentu przeładowania nadmiaru przewożonych towarów na inne pojazdy. Kierowców ukarano mandatami karnymi za ujawnione naruszenia. Wobec przewoźników wszczęto postępowania w sprawie nałożenia maksymalnych kar pieniężnych, przewidzianych przepisami transportowymi.

Jak już ITD zatrzymała to wyszły na jaw i inne naruszenia, nie tylko przeładowanie

Fot. ITD

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.