Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Salon Online 2.0 dla klientów Mercedes-Benz Vans

Łatwiej wybrać auto dostawcze na urządzeniach mobilnych
17 lipca 2020

Salon Online 2.0 został lepiej dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych

Fot. Mercedes-Benz Vans

WZmieniony interfejs – lepsze wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, więcej możliwości filtrowania – szybsze ładowanie strony, zintegrowany przycisk formularza kontaktowego – ułatwiony i szybszy kontakt z doradcą handlowym. To nowości w Salonie Online 2.0 Mercedes-Benz Vans.
Zakupy w internecie są dziś codziennością i trend ten stale rośnie. Każdego dnia pojawiają się nowe rozwiązania, technologie, aplikacje, które usprawniają i uprzyjemniają cały proces zakupowy. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na rozwiązania zakupowe online, Mercedes-Benz Vans wprowadza udoskonaloną wersję internetowego salonu samochodów dostawczych oraz innych pojazdów typu van – Salon Online 2.0.
Już w swojej pierwszej odsłonie klienci mogli nie wychodząc z domu, wybrać interesujący ich model, skonfigurować go, a następnie skontaktować się z dealerem i sfinalizować transakcję. Wyszukiwarka umożliwiała filtrowanie m.in. według specyfikacji, wysokości raty lub lokalizacji dealera. Obecna wersja 2.0 została jednak znacznie udoskonalona, co sprawia, że wybór i zakup Citana, Vito, Sprintera, Klasy V lub Klasy X stały się jeszcze wygodniejsze.

W kierunku smartfonów i tabletów

Rozwój rynku e-commerce oraz urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej użytkowników sklepów i platform e-handlu używa do zakupów lub przeglądania ofert swoich smartfonów i tabletów, a nie komputerów stacjonarnych czy laptopów – tak jest często łatwiej i wygodniej. Dlatego Salon Online 2.0 został lepiej dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Nikt też nie ma cierpliwości i czasu czekać, aż wyświetli się produkt, który go zainteresuje. Poprawiona więc została również szybkość ładowania się strony – jeden z kluczowych parametrów w internecie, często decydujący o tym, czy korzystamy z usług danego sklepu, czy nie. W Salonie Online 2.0 całkowicie zmieniła się sekcja wyników wyszukiwania, również po to, by widoki były lepiej dostosowane do ekranów smartfonów i tabletów. Filtry widoczne są na stałe po lewej stronie – wzorem tak popularnych platform jak np. Allegro – co pozwala na bardziej interaktywne sortowanie oraz bieżący podgląd liczby dopasowanych samochodów i wysokości rat. Umożliwia to także zmianę filtrów w każdym momencie, niezależnie od tego jak bardzo strona zostanie przewinięta w dół.

Jak to działa

Jak działa salon online Mercedes-Benz Vans? Przykładowo – jeśli klient szuka pojazdu użytkowego, powinien najpierw kliknąć w wybrany rodzaj nadwozia (Furgon, Mixto, Tourer/ Van, Pickup lub Podwozie), a następnie wybrać model (Citan, Vito, Sprinter, Klasa X, Klasa V). Jeśli wybierze np. furgon Sprinter, wyszukiwarka pokaże wszystkie dostępne warianty tego modelu. Można wówczas posłużyć się bardziej zaawansowanymi filtrami i wybrać np. rodzaj napędu, skrzyni biegów oraz pożądane elementy wyposażenia dodatkowego Po kliknięciu w wybrany pojazd, oprócz informacji dotyczących modelu, lokalizacji i wysokości miesięcznych rat, w widoku wyszukiwania pokażą się najważniejsze parametry auta oraz jego – obecnie powiększone – wizualizacje. Kliknięcie w szczegóły wybranego pojazdu otwiera tematyczne sekcje zawierające dane techniczne (np. dotyczące spalania), zdjęcia, propozycje finansowania uwzględniające korzystne pakiety i aktualne promocje. Co ważne zdjęcia przedstawiają faktyczne wyposażenie danego pojazdu – takie jak np. felgi, przyciski na desce rozdzielczej, wyświetlacze, kolory itp. Osobna sekcja prezentuje wybrane elementy wyposażenia opcjonalnego lub informacje o zabudowie.
Gdy klient dokona wyboru auta, pozostaje mu jedynie wysłać swoje dane kontaktowe, a wówczas przedstawiciel dealera będzie mógł umówić się na prezentację w salonie i finalizację sprzedaży. W Salonie Online 2.0 nie trzeba już w tym celu przechodzić na osobną stronę – dobrze wyeksponowany w prawym dolnym rogu przycisk formularza kontaktowego stał się integralną częścią strony produktowej, dlatego o wiele łatwiej i szybciej można wysłać zapytanie o konkretny pojazd oraz swoje dane.
Salon Online 2.0 pozwala klientowi, bez względu na godziny otwarcia stacjonarnych placówek, w dogodnym dla siebie momencie, z dowolnego miejsca, bez pośpiechu wybrać samochód, a także jednym kliknięciem zapoznać się możliwościami finansowania konkretnego pojazdu. Może również wygodnie porównać kilka modeli – na dole podstrony zawsze wyświetlają się pojazdy podobne do wybranego. Listy prezentowanych samochodów odświeżane są codziennie.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.