Niektóre samochody marki Mercedes Sprinter zostały wydane bez wymaganej tylnej osłony przeciwnajazdowej Od redakcji: zdjęcie ma charakter ilustracyjny, prezentowany pojazd nie musi pochodzić ze zgłoszonej do UOKiK serii
Fot. Mercedes-Benz
Zgłoszenia dotyczą samochodów marki Citroën, Peugeot i Mercedes-Benz.
Jumpery i Boxery z niewłaściwym luzem
Takie powiadomienia należą do obowiązków producentów, o których mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047). Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Kolejne zawiadomienie - Peugeot Polska Sp. z o.o. - dotyczy samochodów marki Peugeot Boxer, w których niezgodnie z technologią fabryczną ustawiono luz pomiędzy przednią zwrotnicą a amortyzatorem, co może spowodować pęknięcie obejmy zwrotnicy, zwiększając ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 239 pojazdów. Także w tym przypadku przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzeniu luzu i ewentualnej wymiany zwrotnicy.