Wiadomości z rynku

poniedziałek
6 maja 2024

Autonomiczny ciągnik wodorowy

Gaussin proponuje pojazd bez kierowcy i bez emisji dla centrów logistycznych
2 kwietnia 2021

Komercyjne wdrożenie ATM Autonomous planowane jest na koniec roku

 
Firma Gaussin oficjalnie zaprezentowała autonomiczny ciągnik wodorowy, wyposażony w ramię robota, przeznaczone do pojazdów ciężarowych w logistyce i e-commerce.
Na zlecenie operatorów logistycznych Gaussin opracował ATM Autonomous, zautomatyzowany i przyjazny dla środowiska pojazd wodorowy do przemieszczania przyczep, naczep i nadwozi wymiennych. Pojazd wyposażono w zautomatyzowane ramię, które umożliwia podłączanie i rozłączanie przyczep/naczep z ciągnikiem. Pozwali to na optymalizację logistyki i obsługę bez kierowcy na dużych platformach.

W kierunku większej wydajności

Nowe rozwiązanie ma poprawić produktywność i bezpieczeństwo centrów logistycznych. Aby zagwarantować szybkie dostawy, operatorzy logistyczni muszą opracować niezawodne procesy i technologie o bardzo wysokiej wydajności - wskazuje firma z Héricourt, specjalista w zakresie produktów i usług w transporcie i logistyce.
Gaussin zawarł umowę z American Plug Power na korzystanie z jej silnika i elektrolizerów. Obaj partnerzy poszukują nowych rynków, w tym centrów logistycznych, portów morskich i lotnisk w Europie, Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Oferują zintegrowane rozwiązanie z ciągnikami Gaussin wyposażonymi w napęd wodorowy.

Testy w rzeczywistych operacjach

Testy w rzeczywistych operacjach zaplanowano u dwóch największych operatorów e-commerce i logistyki w Stanach Zjednoczonych i Europie w celu potwierdzenia poziomu wydajności systemu. Do końca roku planowane jest komercyjne wdrożenie.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.