Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(11)
z dnia 02.05.2021

Na świecie jeździ ponad 200 eCanterów

Fuso rozpoczyna dostawy do Australii

Fot. Fuso

 
Cztery lata po premierze FUSO eCanter na całym świecie jeździ ju 200 takich samochodów. Można je spotkać m.in. na ulicach Paryża, Nowego Jorku, Tokio, Berlina, Londynu, a ostatnio także w miastach Australii. Mała elektryczna ciężarówka trafiła już do co najmniej 12 krajów.
Europa pozostaje największym nabywcą eCantera (100 pojazdów u użytkowników), 40 takich aut jeździ w Stanach Zjednoczonych i około 60 w Japonii. Ta „neutralna” flota pokonała już łącznie ponad 3 miliony kilometrów, co odpowiada 75-krotnemu okrążeniu planety.

Pożądany dostawca w mieście

7,49-tonowa ciężarówka dysponuje zasięgiem nieco ponad 100 km na jednym ładowaniu, więc jest polecana do cichej i bezemisyjnej dystrybucji miejskiej. eCanter osiąga sporą ładowność, do 4,15 tony, co jest więcej niż wystarczające do dostaw miejskich. Ta ciężarówka jest używana do transportu zapakowanych produktów, zamówień e-commerce, poczty, a nawet transportu napojów lub butli gazowych.
Wśród logistyków jest wielu europejskich klientów, takich jak PostNL, Dachser, Deutsche Post DHL, Grupa Rhenus czy DB Schenker.

Teraz w krauj kangurów

Po Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych, elektryczne FUSO właśnie wkracza do Australii. Pojazd montowany jest na liniach FUSO w fabryce Tramagal w Portugalii, dlatego ma takie same specyfikacje, jak modele dla Japonii i Europy.
Oczekuje się, że pierwsze dostawy do australijskich klientów rozpoczną się w najbliższych miesiącach, zwiastując nową erę mobilności elektrycznej w miastach.
ECanter jest dostarczany z takimi systemami, jak zaawansowany system hamowania awaryjnego, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, czy elektroniczny program stabilizacji. Przed premierą był rygorystycznie testowany przez sześć miesięcy, często przy maksymalnym obciążeniu.