Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Renault Trucks po ewolucji 2021

Modele T, T High, C I K bardziej komfortowe, niezawodne i wydajne
6 maja 2021

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy T, T High, C i K, wprowadzając zmiany w zakresie komfortu prowadzenia, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa oraz efektywności

Fot. Renault Trucks

 
Renault Trucks zmienia swoje pojazdy T, T High, C i K, wprowadzając w 2021r. szereg ważnych zmian w zakresie komfortu prowadzenia, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa oraz efektywności. To najważniejsza ewolucja od całkowitego odnowienia gamy przez producenta w 2013 roku.

Odważniejszy wygląd zewnętrzny

Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, nadając im bardziej „asertywny” styl, w szczególności w odniesieniu do reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej dolnej części powierzchni nadwozia. Nowy grill o strukturze plastra miodu uzupełnia bardziej nowoczesną i elegancką stylistykę Renault Trucks 2021.

 

Nowe modele T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED

Fot. Renault Trucks

 

 

Nowa wielokierunkowa kolumna kierownicy

Pojazdy wyposażone są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy, co pozwala kierowcy ustawić pozycję dostosowaną do jego typu budowy, wymagań trasy lub osobistych preferencji. Kolumna regulowana jest za pomocą nożnego przycisku blokady, aby ustawić pozycję i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowa blokada zapewniają precyzję i bezpieczeństwo.
Stacyjka w kolumnie kierownicy została zastąpiona przez przycisk Start&Stop na tablicy rozdzielczej.

Nowe siedzenia modułowe

Kierowca spędza przeciętnie około 9 godzin za kierownicą, siedzenia powinny być więc wygodne w czasie całego okresu eksploatacji pojazdu i dopasowane do każdego kierowcy. Renault Trucks przeprojektowało siedzenia i teraz oferuje modułową gamę dla pełnej elastyczności, jeśli chodzi o ustawienia, wybór kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały, stworzone tak, aby wytrzymały wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. W opcji jest również dostępna wersja skórzanej tapicerki.

 

Samochody wyposażane są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy

Fot. Renault Trucks

 

 

Zwiększona pojemność schowków

Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 to również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, ustawiony w zasięgu ręki kierowcy, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Po stronie pasażera, pojazdy mają dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2-litrową przestrzeń chłodzącą.

Przeprojektowana część sypialna typu home-from-home

W trosce o dobre samopoczucie kierowcy podczas wypoczynku i dla zapewnienia dłużej żywotności wyposażenia, producent zwiększył grubość materaca Serenity o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać odporną na zabrudzenia nakładkę na materac z pianki memory.
Materac oddzielony jest od podstawy co pozwala łatwo założyć dopasowane prześcieradło.
Dodatkowym udogodnieniem są dwa gniazda USB-C w obszarze leżanki, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki odpoczywającego kierowcy.
Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.

 

Nowy materac Serenity jest grubszy i ma więcej sprężyn

Fot. Renault Trucks

 

 

Bezpieczniej w kabinie i w otoczeniu

Wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg był głównym celem rozwoju serii T, T High, C i K. Nowe pojazdy T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED, które dzięki barwie światła zbliżonej do dziennego dają kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To znacznie poprawia widoczność w nocy i tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i trwałość. Żywotność świateł LED jest nawet 30 razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek.
Dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, tym samym zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.
Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępne są ponadto różne rozwiązania, w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi VISION, przekładające się na pożądaną widoczność pieszych i rowerzystów. Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu – gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.

3-proc. oszczędność paliwa

Poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby znacznie obniżyć zużycie paliwa. Do tych nowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” to tryb domyślny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba listków, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Dodatkowo, premierowe pojazdy z linii T i T High standardowo wyposażane są w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.

Zoptymalizowana obsługa dzięki Excellence Predict

Renault Trucks opracowało nową technologię, pozwalającą regularnie aktualizować oprogramowanie w pojeździe – w czasie rzeczywistym – bez potrzeby przyjazdu do warsztatu.
Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi działać zanim pojawi się usterka i tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha gwarantując ciągłą mobilność pojazdu. W praktyce oferta „Excellence Predict” oznacza:
• połączony plan obsługi, dostosowany do eksploatacji pojazdu;
• monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe;
• innowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów;
• zbiorowa i oparta na ścisłym współdziałaniu praca między Renault Trucks i jego siecią umożliwia proaktywne zarządzanie obsługą pojazdów, planowanie zgrupowanych czynności, co optymalizuje liczbę wizyt w serwisie.
Dodatkowo, eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzać wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcji i zdalne regulacje ciężarówek. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich wykorzystanie.

Wydłużone okresy między wymianami oleju do 150 tys. km

W zależności od stylu eksploatacji i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI mogą być wydłużone do 150.000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami obsługi (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów, z mniejszą liczbą postojów serwisowych oraz dodatkowymi oszczędnościami paliwa.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.