Wiadomości z rynku

środa
24 kwietnia 2024

Rusza konkurs Optifuel Challenge 2021

Kierowcy będą rywalizować korzystając z używanych pojazdów Renault Trucks
6 maja 2021

Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi będą egzemplarze używane

Fot. Renault Trucks

 
Przed nami 10., jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, dlatego tak ważne jest wykorzystanie wszelkich „opti technologii” tj. Optivision, Optiroll, OpitBrake, Optidriver dostępnych na pokładach pojazdów konkursowych.
W tegorocznej edycji kierowcy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności prowadząc zestawy Renault T Sleeper Racing 480 z silnikiem DTI13 Euro 6. Ciągniki zostaną spięte z naczepami Wielton. Masa ładunku: 20 t.

Po raz pierwszy w konkursie pojazdy używane

Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi będą egzemplarze używane, które poddane zostały weryfikacji ponad 200 punktów w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowodnia, że nawet po czterech latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa.
Zasady konkursu są te same od 10 lat. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.
Eliminacje konkursu rozpoczynają się już niebawem, 13 maja i potrwają do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony dziesiąty Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska. Optifuel to okazja, aby dowiedzieć się więcej o najskuteczniejszych technikach jazdy ekonomicznej i poprawić swoje umiejętności. To również szansa na zdobycie atrakcyjnych nagród, a te czekają na zwycięzców już podczas eliminacji lokalnych.

Atrakcyjne nagrody

Jest o co walczyć. Konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, ale Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8.000 PLN dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu).
Dodatkowo Michelin przekaże na testy opony ciężarowe tej marki. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych sześć opon z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się o ich pożądanych osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5.000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2.000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

W reżimie sanitarnym

Ze względu na obecną sytuację związaną z Covid-19 dziesiąta edycja konkursu jest wyjątkowa. W trosce o bezpieczeństwo uczestników konkursu i Master Driverów zachowane zostaną wszelkie możliwe środki ostrożności. Impreza ma charakter plenerowy. W pojazdach konkursowych zostały zamontowane specjalne przeźroczyste przegrody wykonane z poliwęglanowej folii, które oddzielają uczestnika od instruktora. Każdy uczestnik otrzyma zestaw środków ochrony osobistej: maseczkę, rękawiczki, płyn do dezynfekcji, długopis. Obowiązkowo w czasie jazdy będzie prowadził pojazd w maseczce i w rękawiczkach. Instruktorzy będą przed każdą jazdą konkursową mierzyć temperaturę. Kierowcy będą umawiani na konkretne godziny, aby nie grupować się. Po każdym przejeździe kabina będzie wietrzona.
Zgodnie z regulaminem kierowcę zgłasza właściciel firmy. Zgłoszenia do udziału w konkursie zbierają reprezentanci handlowi Renault Trucks w poszczególnych lokalizacjach. Liczba miejsc jest ograniczona. Szczegółowy program konkursu i mapka z lokalizacjami znajduje się na stronie renault-trucks.pl.

Specyfikacja pojazdów konkursowych

Renault Trucks T480 T4x2 Sleeper Cab, skrzynia biegów Optidriver AT2412F, przełożenie przekładni głównej: 2,47, ogumienie: Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie: najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.
Naczepy: Wielton Curtain Master, ogumienie: Michelin, masa ładunku: ok. 20 ton (precyzyjnie taka sama dla wszystkich trzech zestawów). Ładunek umieszczony na matach przeciwpoślizgowych i zabezpieczony atestowanymi pasami mocującymi oraz narożami chroniącymi przed przetarciem.
Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.

 

Ciągniki zostaną spięte z naczepami Wielton Curtain Master

Fot. Renault Trucks

 

 

Naczepy Wielton Curtain Master

Inżynierowie Wieltonu, projektując model naczepy Curtain Master, szczególny nacisk położyli na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość naczepy, potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczepy, co wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw.
W nowych konstrukcjach nacisk położono na bezpieczeństwo i ergonomię użytkowania, co ułatwia i przyspiesza obsługę naczepy podczas załadunku i wyładunku. W naczepie zastosowano nowoczesną konstrukcję dachu, przedniej ściany oraz panelu tylnego. Kierowcy zapewne docenią również innowacyjne uchwyty mocowania ładunku oraz dodatkowe wzmocnienie obrzeża tylnego, które eliminuje ryzyko uszkodzenia przy dokowaniu naczepy.

Opony Michelin X LINE Energy o niskich oporach toczenia

MICHELIN X LINE Energy to gama opon na wszystkie osie, która może się poszczycić klasą AAA oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet 1 litr paliwa na 100 km bez utraty trwałości ogumienia.
Michelin oferuje przewoźnikom kompletną gamę opon klasy AAA oporów toczenia na wszystkie osie: X LINE Energy Z2 315/70 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5 Energy F na oś prowadzącą, X LINE Energy D2 315/70 R 22.5 na oś napędową, X LINE Energy T 385/65 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5 na osie naczep.
W porównaniu do poprzedniej generacji opon X LINE Energy (klasy BBA) montaż nowej gamy na całym pojeździe pozwala zaoszczędzić do 1 l paliwa na 100 km i tym samym obniżyć emisję CO2 o 2,66 kg. Średnia oszczędność paliwa z tego tytułu wyniesie 1.610 euro w pierwszym życiu opony (przed pogłębianiem i bieżnikowaniem). Wraz z oszczędnościami na paliwie opony zachowują pozostałe osiągi opon Michelin, czyli przebieg w km oraz bezpieczeństwo użytkowania.

 

Zarówno w konkursowych ciągnikach, jak i naczepach wykorzystane zostaną opony Michelin X LINE Energy o niskich oporach toczenia

Fot. Michelin

 

 

Plan eliminacji

  • 13-14.05.2021 VGTC Młochów Młochów
    Zapisy: kacper.wierzbowski@renault-trucks.com, tel.695 201 849

  • 13-14.05.2021 VGTC Lublin Świdnik
    Zapisy: tomasz.okoniewski@renault-trucks.com, tel. 661 352 888
  • 20-21.05.2021 Nijhof Wassink Gniezno
    20-21.05.2021 Nijhof Wassink Nowa Wieś Wielka
    Zapisy: marta.kuta@nijwa.com.pl, tel. 609 169 769
  • 24-25.05.2021 Eurocomplex Trucks Olchowa k/Rzeszowa
    Zapisy: boliglowa@eurocomplex-trucks.com.pl, tel.601 968 897
  • 27-28.05.2021 Eurocomplex Trucks Liszki k/Krakowa
    Zapisy: jarosz@eurocomplex-trucks.com.pl, tel.601 632 542
  • 10-11.06.2021 Retos Skoczów
    Zapisy: Daniel Skrobak, biuro@retos.pl, tel.604 567 752
  • 17-18.06.2021 Tandem Trucks Katowice
    Zapisy: marszycka@tandem-trucks.pl, tel. 664 319 787
  • 24-25.06.2021 VGTC Pietrzykowice Pietrzykowice
    Zapisy: piotr.wolski@renault-trucks.com, tel.571 302 039
    radoslaw.kolodziej@renault-trucks.com, tel.695 201 903
  • 24-25.06.2021 Serwisy Skrzypa Zielona Góra
    Zapisy: j.fatyga@skrzypa.pl, tel.885 750 190
  • 08-09.09.2021 TT Thermoking Białystok
    Zapisy: karol.borysiewicz@thermoking.com.pl, tel. 693 601 215
  • 10.09.2021 Gabtrans Suwałki
    Zapisy: karol.borysiewicz@thermoking.com.pl, tel. 693 601 215
  • 16-17.09.2021 VGTC Pruszcz Gdański Pruszcz Gdański
    Zapisy: damian.kaczmarek@renault-trucks.com, tel. 601 337 925
    julian.sibierski@renault-trucks.com, tel .697 103 831
  • 16-17.09.2021 Serwisy Skrzypa Szczecin
    Zapisy: m.mlynski@skrzypa.pl, tel. 885 570 750
  • 23-24.09.2021 Polsad Rzgów
    Zapisy: joanna.gorska@polsad.net.pl, tel. 601 163 142

 

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.