Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Nowe Movano z prądem i z olejem

Dostawcze Ople w wersji spalinowej i elektrycznej
11 czerwca 2021

Fot. Opel

 
Opel opublikował pierwsze informacje i zdjęcia zupełnie nowego Movano-e, czyli pierwszego w pełni elektrycznego przedstawiciela dużych vanów w ofercie niemieckiej marki. Nowa generacja Movano z silnikami Diesla oraz napędem elektrycznym ma być najbardziej konkurencyjną ofertą, jaką Opel kiedykolwiek przedstawił w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV).
Nowy Movano, z najlepszymi w swojej klasie – według producenta – parametrami pod względem ładowności, przestrzeni ładunkowej i dopuszczalnej masy całkowitej, w połączeniu z szeroką gamą nadwozi różnej długości i wysokości, od początku sprzedaży będzie dostępny nie tylko z nowoczesnymi, mocnymi i wytrzymałymi silnikami Diesla, ale także z bezemisyjnym akumulatorowym napędem elektrycznym. Nowe Movano i Movano-e pojawią się u dealerów jeszcze w tym roku.
– Nowy Opel Movano-e uzupełnia naszą ofertę lekkich pojazdów użytkowych. Nasi klienci z sektora handlu i usług wreszcie mogą korzystać z bezemisyjnego środka transportu. Jesteśmy przekonani, że nowa generacja Movano zdobędzie dla marki dodatkowy udział w rynku – mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.
Poszczególne warianty Movano sprostają różnym zadaniom transportowym – od przewozów osób i dostaw w mieście, przez transport towarów w warunkach chłodniczych, aż po kampery.

 

Fot. Opel

 

Elektryczny z zasięgiem do 224 km

Jak zwraca uwagę producent, wytrzymały i solidny charakter pojazdu jest odzwierciedlony w jego stylistyce, która jednocześnie wizualizuje jego dynamikę i wydajność. Użytkownicy profesjonalni i menedżerowie flot docenią na pewno to, że bezemisyjny Movano-e jest prawdziwą alternatywą dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od charakterystyki jazdy i warunków eksploatacji) odpowiednio 117 lub 224 km (w cyklu mieszanym WLTP).
Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie wytracania prędkości.

 

Fot. Opel

 

Diesle jeszcze nie dają za wygraną

Poza napędem elektrycznym, do napędu Movano stosowane będą silniki wysokoprężne, które, według zapewnień producenta, dorównują najlepszym na rynku pod względem wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2. Moc silników o pojemności 2,2 litra, spełniających normę emisji spalin Euro 6d, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min. Wszystkie silniki napędzające przednie koła współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.

 

Fot. Opel

 

Wariantów dostatek

Dostępne są cztery warianty długości, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3. Furgon jest dostępny w czterech długościach (L1-4) i trzech wysokościach (H1-3), z maksymalną kubaturą przestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3. Wysokość drzwi w odmianie H3 wynosząca 2,03 m jest największa w tej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z możliwością rozszerzenia do 270 st.) zapewnia to wyjątkową łatwość załadunku pojazdu. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony. Niski próg załadunku (zaledwie 494 mm), szerokość między nadkolami 1.422 mm oraz szerokość między ściankami bocznymi 1870 mm świadczą o łatwości załadunku i dużych możliwościach ładunkowych.
W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czterech dodatkowych pasażerów. Z myślą o specjalnych potrzebach klientów, nowe Movano przygotowano również w wariancie podwozia do zabudowy z kabiną standardową lub załogową, a także jako platformę do zabudowy z kabiną z jednym rzędem trzech foteli. Nowy lekki pojazd użytkowy Opla jest polecaną bazą dla szerokiej gamy zabudów, takich jak wywrotki, skrzynie ładunkowe z opuszczanymi burtami, a nawet kampery.

 

Fot. Opel

 

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Najnowocześniejsze systemy wspomagające prowadzenie pojazdów chronią nie tylko kierowcę oraz przewożoną załogę i pasażerów, ale także innych użytkowników drogi. Bogata lista wyposażenia nowego Movano – w dużej części standardowego – obejmuje między innymi (w zależności od wersji wyposażenia) system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, układ kontroli zjazdu z góry oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.
„OpelConnect” i aplikacja „myOpel” oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych – także elektrycznych. Dzięki aplikacji można m.in. w pojeździe podłączonym do gniazdka zdalnie uruchomić jego ładowanie czy przygotować temperaturę we wnętrzu kabiny. Poza usługami właściwymi dla pojazdów elektrycznych, w ramach „OpelConnect” dostępne są usługi nawigacji online z komunikatami o fotoradarach oraz informacje o statusie pojazdu.
 

Fot. Opel

W przypadku profesjonalnego zarządzania flotą pojazdów rozwiązanie telematyczne „Opel Connect" z usługą „Free2Move Fleet Services" umożliwia śledzenie położenia geograficznego pojazdu, optymalizację tras, monitorowanie obsługi i zużycia paliwa oraz udzielanie wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.
***
Nowy Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych marki Opel. Do końca bieżącego roku już wszystkie dostawcze Ople będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym.

 

Fot. Opel

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.