Wiadomości z rynku

wtorek
7 maja 2024

Pomyśleli o wydajności i komforcie

Nowe ładowarki kołowe Doosan: DL220-7 i DL250-7
3 czerwca 2021

Jedna z nowych ładowarek Doosan – DL220-7

Fot. Doosan

 
Doosan Infracore Europe zaprezentował nowe ładowarki kołowe: DL-220-7 i DL250-7. Nowe modele to najnowsze maszyny z nagradzanej serii DL-7. To kolejna faza prezentacji ładowarek, która obejmowała siedem większych maszyn DL-7 w grudniu 2020 r.
Podobnie jak wcześniej pokazane modele, ładowarki DL220-7 i DL250-7 charakteryzują się konstrukcją nowej generacji, są napędzane potężnymi silnikami zgodnymi z normą Stage V i zapewniają większą produktywność, mniejsze zużycie paliwa oraz - jak twierdzi producent - niski koszt posiadania.
Charlie Park, dyrektor generalny Doosan Infracore Europe, zauważa:
- Jesteśmy zachwyceni przyjęciem prezentacji pierwszych siedmiu modeli serii ładowarek kołowych DL-7 pod koniec zeszłego roku. Modele DL220-7 i DL250-7 zapewniają te same innowacje, co większe modele, gwarantując najlepszy na rynku komfort pracy, oszczędność paliwa, wydajność i wytrzymałość.

Większa wszechstronność osprzętu hydraulicznego

Ładowarki DL220-7 i DL250-7 wyposażone są w płynnie działający i responsywny układ hydrauliczny oraz złącza pomocniczego układu hydraulicznego. Wyposażenie można uzupełnić o trzycewkowy zawór z funkcją regulowanego przepływu i blokady dla osprzętu napędzanego hydraulicznie.
Operatorzy mogą z łatwością sterować osprzętem hydraulicznym za pośrednictwem przełącznika proporcjonalnego na joysticku. Dodatkowo nowe ładowarki kołowe można zamówić z opcjonalnym przeciwciężarem 300 kg, w zależności od zastosowania.
Doosan oferuje też szerszy wybór wyposażenia opcjonalnego, które zapewnia lepsze dopasowanie do różnych zastosowań, co dodatkowo zwiększa wydajność.
Standardowe pojemności łyżki modeli DL220-7 oraz DL250-7 to odpowiednio 2,3 i 2,5 m3.
Ramię podnoszące z układem kinematycznym typu Z zapewnia dużą moc wyrywającą i udźwig, co przydaje się w przypadku ciężkich materiałów, a duży kąt zrzutu pozwala na efektywny wyładunek materiałów lepkich. Obie ładowarki kołowe dostępne są w wersji HL z ramieniem do wysokiego podnoszenia oraz przeciwciężarem 300 kg.

Większa wydajność

Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wygodę operatora oraz większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki. Ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny połączony z układem hydraulicznym podnoszenia, który działa jak amortyzator. Do wynikających z tego korzyści należą skrócone czasy cykli i większa oszczędność paliwa podczas załadunku i przenoszenia.
W przeniesieniu napędu zastosowano automatyczną 4-stopniową skrzynię biegów powershift oraz mechanizm różnicowy z automatycznym ograniczeniem poślizgu (LSD) w standardzie. Wyposażenie opcjonalne obejmuje 5-biegową skrzynię powershift z funkcją blokady przetwornika momentu obrotowego oraz wytrzymałe osie HDL, zapewniające lepszą przyczepność dzięki hydraulicznej blokadzie mechanizmu różnicowego (DHL) szczególnie przy większym obciążeniu. Hydrauliczna 100% blokada mechanizmu różnicowego może być automatycznie aktywowana przy pełnym momencie obrotowym bez żadnego działania wymaganego od operatora.
Poprawiono układ napędowy, aby zapewnić operatorom 11% zwiększenie prędkości jazdy do maksymalnie 40 km/h.
Zmodernizowany wraz z najważniejszymi elementami układ hydrauliczny gwarantuje lepszą wytrzymałość i dłuższą eksploatację. Aby zapewnić klientowi większy spokój, ładowarki DL220-7 i DL250-7 objęte są pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 godzin.

Optymalizacja zużycia paliwa

Maszyny napędza nowy 6-cylindrowy silnik Doosan DL06V Stage V o mocy odpowiednio 119 kW (162 KM) oraz 128 kW (174 KM). Nowy silnik zużywa o 5% mniej paliwa w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji.
Spełnia wymagania normy Stage V dotyczące emisji bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin dzięki technologiom selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych. Inteligentny system sterowania Doosan (DSGS) to nowa funkcja, która analizuje sposób jazdy i zachowanie operatora i pomaga mu uzyskać optymalne zużycie paliwa. DSGS zapewnia ocenę i przewodnik (wykres oceny) dotyczące sposobu jazdy operatora, które przedstawiają ekonomikę paliwową, wydajność i wytrzymałość w odpowiednich kategoriach.

Pożądana widoczność

Nowa kabina zapewnia większe pole widzenia ze strony operatora dzięki ograniczeniu „martwych punktów” wokół kabiny oraz zastosowaniu okien większych o 14% w porównaniu z poprzednimi modelami DL-5. Producent oferuje również jako wyposażenie dodatkowe elektrycznie regulowane tylne lusterka dla zwiększonego bezpieczeństwa. Światła robocze LED są zamontowane na kabinie (standardowo dwa z przodu i z tyłu, opcjonalnie cztery lub sześć z przodu i z tyłu). Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych światła LED na tylnej pokrywie silnika mają automatyczną funkcję antykolizyjną używaną podczas cofania.
Dostępna jest sprężarka powietrza z dmuchawą, która jest montowana w kabinie. Jest to potężne narzędzie, którego można użyć do wyczyszczenia kabiny i codziennej konserwacji w dowolnym momencie.

Jak w dobrym aucie

Wewnątrz kabiny zapewniono wyższy komfort operatora, wprowadzając m.in. lepszy układ kierowniczy i zaawansowany elektroniczny układ sterowania. Za pomocą nowego systemu inteligentnego kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny operator może uruchomić maszynę bez użycia kluczyka, co zapobiega kradzieży maszyny. System inteligentnego kluczyka umożliwia zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi, wyszukiwanie oraz inne funkcje. Panel sterowania posiada również dwa gniazda USB.
Kabina wyposażona jest w fotel Grammer Actimo XXL z pełną regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, pneumatyczną podporą oraz podgrzewaniem w standardzie. 3-punktowy pas bezpieczeństwa z ikonami alarmu na ekranie Doosan Smart Touch oraz na panelu wskaźników, który ma teraz nowy wygląd oraz został wyposażony w szybę z powłoką antyrefleksyjną.
Nowy joystick EMCV (elektryczny główny zawór sterujący) wbudowany w podłokietnik to kolejna standardowa funkcja w kabinie, która umożliwia operatorowi płynne i precyzyjne sterowanie ramieniem podnoszącym i osprzętem ładowarek kołowych. Funkcje dostępne za pośrednictwem systemu EMCV obejmują automatyczny powrót do położenia kopania, przechylania łyżki, pozycję zatrzymania nagarniania łyżką i zapobieganie wstrząsom dla większej wygody operatora.
Ergonomiczny joystick zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu operatorowi bardziej precyzyjnego sterowania, co zmniejsza zmęczenie, może być regulowany i ustawiany zgodnie z preferencjami operatora za pośrednictwem Doosan Smart Touch. Łatwy w użytkowaniu i czytelny w różnych warunkach 8-calowy ekran zapewnia dostęp do wszystkich najważniejszych ustawień i informacji w jednym miejscu.
W ramach dostępnych na wyciągniecie ręki informacji jest obraz z tylnej kamery, sterowanie HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), radio i urządzenia Bluetooth (przesyłanie muzyki, zestaw głośnomówiący) oraz funkcja pomocy dla operatora.
Przeprojektowane wnętrze jest bardziej przestronne, ciche i komfortowe, co poprawia bezpieczeństwo i produktywność operatora oraz umożliwia mu zachowanie skupienia podczas pracy. Operator ma też do dyspozycji więcej miejsca na nogi, powiększony schowek i schowek chłodzący oraz usprawnioną klimatyzację (ze zoptymalizowanym przepływem powietrza).

System zarządzania flotą DoosanCONNECT

Nowe maszyny posiadają fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn tej marki system dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności ładowarki.
Jest to rozwiązanie do zarządzania flotą i zasobami przez sieć, niezwykle przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.