Wiadomości z rynku

piątek
19 kwietnia 2024

Ruchome podłogi zdobywają rynek

Najnowsze propozycje wiodących producentów naczep samowyładowczych
13 lipca 2021

Innowacyjne rozwiązanie konstrukcji naczep Reisch Move-R zapewnia im niską masę własną i większą ładowność

Fot. Poltrailers

 
Na dość stabilnym rynku naczep w Polsce w ostatnich latach pojazdy z ruchomą podłogą wyróżniają się rosnącą sprzedażą.
Takie naczepy samowyładowcze z roku na rok zyskują w Europie coraz większą popularność ze względu na swoją wszechstronność oraz łatwość załadunku oraz rozładunku. Przedstawiciele marki Schwarzmüller zwracają uwagę, że duża pojemność oraz uniwersalne zastosowanie tych pojazdów pozwalają na wykorzystywanie ich w prawie każdej dziedzinie transportu: od wapna, piasku, płodów rolnych, poprzez standardowe palety, aż po odpady komunalne i poprodukcyjne, złom oraz drewno. W wielu przypadkach „ruchome podłogi” okazują się alternatywą wobec dużych wywrotek, bo pozwalają na przewóz większej masy.
Schwarzmüller wskazuje, ze stopniowo zyskują na popularności w naszym kraju naczepy „ruchome podłogi” z bocznymi drzwiami. Co prawda są cięższe niż pojazdy bez tego udogodnienia, ale powiększa się grono nabywców, dla których są one niezbędne do pracy.
Rozwój naczep tzw. moving floor na pewno w dużym stopniu wiąże się z proekologicznymi zmianami w gospodarce, m.in. na znaczeniu zyskuje wykorzystywanie bioodpadów, do wożenia których takie pojazdy są wręcz stworzone. Ich zaletą jest łatwiejszy za- i wyładunek. W Polsce dużo takich pojazdów trafia ostatnio do firm zajmujących się produkcją i obrotem biomasy oraz paliw alternatywnych, także do przedsiębiorstw zajmujących się recyklingiem i transportem dalekobieżnym odpadów komunalnych.
Według przedstawicieli firmy Poltrailers, oferującej naczepy marki Reisch, zainteresowanie takim sprzętem jest ostatnio duże i wszystko wskazuje na to, że ten segment rynku w najbliższej przyszłości będzie się rozwijał. Na pewno wpływ na kształtowanie się sprzedaży będzie miał dalszy przebieg pandemii a także sposób dystrybuowania środków z Unii Europejskiej, które mają wspomóc gospodarkę po pandemii.
Ruchome podłogi zazwyczaj są pojazdami o dużej pojemności, sięgającej często 100 m sześc., a coraz częściej stosowane w ich budowie aluminium umożliwia uzyskanie niskiej masy własnej, około 7-8 ton, co oczywiście przekłada się na większą ładowność. Niska masa własna jest w dzisiejszych czasach kluczem do efektywnego transportu.

Tona ma znaczenie

Firma Reisch już od 70 lat zajmuje się produkcją i rozwojem naczep z ruchomą podłogą. Wieloletnie doświadczenie wiąże się z jakością wykonania, a także ciągłym doskonaleniem wprowadzanych rozwiązań technologicznych. Naczepy z ruchomą podłogą (Move-R) są dostępne w czterech wariantach grubości paneli podłogowych – 6, 7, 8 i 10 mm, a także mają możliwość zastosowania otwierania za pomocą drzwi bocznych (długość naczepy od 9,5 do 13,6 m oraz o kubatura od 65 do 97 m3). Aluminiowa konstrukcja jest osadzona na stalowej ramie pozytywnie wpływającej na wytrzymałość konstrukcji. Producent przygotował się na klientów bardziej wymagających oferując im możliwość spersonalizowania parametrów naczepy dzięki dziesiątkom wszelkiego rodzaju dodatków.
Marka Reisch jest popularna wśród polskich przewoźników, a na drogach możemy spotkać coraz więcej jej sprzętu. Dzięki zastosowaniu profili podłogowych o różnych grubościach naczepy te są polecane do przewożenia wszelakiego rodzaju produktów. Są one wykorzystywane przede wszystkim w przewozach produktów sypkich, jak zboże, trociny, płody rolne, podłoża do pieczarek ale także, z grubszymi profilami podłogowymi, do przewozu złomu, odpadów itp.
 

Naczepy Reisch Move-R są dostępne w czterech wariantach grubości paneli podłogowych

Fot. Poltrailers

Ze względu na rozmaite możliwości zastosowania naczep Reisch Move-R, grono potencjalnych odbiorców jest duże. Jak informują przedstawiciele firmy Poltrailers, oferującej naczepy tej marki, do głównego grona odbiorców tych pojazdów należą firmy transportowe, przemysł drzewny, rolnictwo oraz przedsiębiorstwa zajmujące się recyklingiem (śmieci).
– Mamy przygotowane bardzo korzystne promocje leasingowe, w których klienci mogą skorzystać z uproszczonych procedur leasingowych a także z bardzo dobrego oprocentowania leasingowego jak też kredytowego – zapewniają w firmie Poltrailers. – Planujemy sukcesywnie dotrzeć do jak największego grona odbiorców, przy czym rozlokowywać sprzedaż w różne części Polski. Jesteśmy przekonani, że podczas użytkowania sprzętu zgodnie z zaleceniami producenta będzie on w stanie służyć przez wiele lat.
Jak naczepy Reisch sprawdzają się w eksploatacji u użytkowników?
– Nowy typ naczepy Reisch Move-R został indywidualnie dopasowany do potrzeb naszej firmy – zapewnia Magda Chwedoruk, właścicielka firmy DAMAG, która zakupiła naczepy z ruchomą podłogą w firmie Poltrailers. – Jej wiodącym walorem jest innowacyjne rozwiązanie konstrukcji, która jest wytrzymała i jednocześnie wyróżnia się niską wagą. Oznacza to o ponad tonę więcej ładowności w stosunku do porównywalnych naczep dostępnych na rynku. W rezultacie pozwala nam to na wielowariantowość załadunków. Nie da się ukryć , iż przedstawiona oferta cenowa jest najbardziej atrakcyjną, wybijającą się na rynku ruchomych podłóg. Dziękujemy za szybką i profesjonalną obsługę handlowca, P. Macieja , który równolegle realizował finansowanie zakupu. Komunikacja na najwyższym poziomie.

 

Do głównego grona odbiorców naczep Reisch Move-R należą firmy transportowe, przemysł drzewny, rolnictwo oraz przedsiębiorstwa zajmujące się recyklingiem

Fot. Poltrailers

 

Lekkie i uniwersalne

Fabryka STAS jest liderem w dostarczaniu naczep z aluminium na rynek europejski. Do flagowych produktów należą ruchome podłogi do przewozu ładunków sypkich jak również towarów na paletach oraz wywrotki z ramą aluminiową i stalową.
– Produkty marki STAS wyróżniają użyte materiały, czyli rama pomocnicza z utwardzonego specjalnie stopu magnezowo-krzemowo-aluminiowego – mówi Agnieszka Ficińska, specjalista ds. marketingu w PTM Polska Sp. z o.o. (autoryzowany wyłączny dystrybutor pojazdów belgijskiej marki STAS w Polsce). – Następnym elementem jest skrzynia - monolitycznie wykonana z aluminium, spawana przy pomocy nowoczesnych robotów, z połączeniami pomiędzy profilami liniowymi ciągłymi, solidnie połączona z ramą nośną. Wzdłużne profile dolne ścian stanowią element konstrukcji nośnej, dzięki wykonaniu z aluminium stanowią monolit z całą skrzynią, dając jej najwyższą wytrzymałość.
 

Naczepy STAS są budowane z lekkich i wytrzymałych materiałów

Fot. PTM

Naczepy STAS MF z ruchomą podłogą mają szerokie zastosowanie w transporcie ładunków rolniczych, towarów spaletyzowanych, paliwa alternatywnego RDF, biomasy luzem, torfu,...
– Wymiary wewnętrzne naczep pozwalają na transport szeroko pojętych ładunków na paletach – dodaje A. Ficińska. – W związku z coraz większym zapotrzebowaniem na pojazdy uniwersalne czyli takie, które są przystosowane do transportu towarów luzem oraz na paletach, pojazdy z systemem tzw. ruchomej podłogi są alternatywą dla popularnych naczep plandekowych oraz wywrotek. Zastosowanie wytrzymałej ale odpowiednio lekkiej konstrukcji pozwala na załadunek ogólnie przyjętej maksymalnej ilości towarów.
Jak zapewnia przedstawicielka PTM, sprzedaż naczep STAS z ruchoma podłogą systematycznie wzrasta. PTM Polska od wielu lat jest liderem w sprzedaży naczep z ruchoma podłogą. Klienci PTM Polska którzy szukają najwyższej jakości oraz profesjonalnej obsługi po sprzedażnej potwierdzają referencjami i polecają produkty marki STAS.
W najbliższym czasie Firma STAS planuje otwarcie nowej fabryki, dzięki czemu ma prawie podwoić produkcję naczep stając się największym producentem pojazdów z ruchomą podłogą w Europie. Pozwoli to na sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na rynku naczep.
Jak informuje Agnieszka Ficińska, PTM Polska systematycznie udoskonala systemy telemetryczne. System telemetryczny WEBFLEET we współpracy z PTM Polska pozwoli na sprawdzenie w dowolnym momencie istotnych elementów użytkowania pojazdów: liczba cykli, temperatura oleju w czasie rzeczywistym, czy obciążenie naczep.

 

Wymiary wewnętrzne naczep STAS pozwalają na transport szeroko pojętych ładunków na paletach

Fot. PTM

 

Na wskroś aluminiowe

Austriacka firma Schwarzmüller wśród swojego bogatego portfolio produktowego może pochwalić się również wieloletnim doświadczeniem w produkcji naczep z systemem „ruchomej podłogi”. W pełni aluminiowa konstrukcja wyposażona w standardzie m.in. w lekką i odporną na korozję ramę wyprodukowaną z wysokogatunkowego aluminium otrzymała prestiżową nagrodę „Trailer Innovation 2021” przyznawaną przez 17 europejskich magazynów specjalistycznych. Dodatkowo ramę aluminiową z zabudową i innymi elementami aluminiowymi można spawać zyskując stabilność, trwałość oraz brak korozji stykowej różnych materiałów. Masa własna pojazdu, która jest wyjątkowo ważnym parametrem przy tego typu transporcie, rozpoczyna się od 7.180 kg. Dzięki niskiej masie naczepy użytkownik uzyskuje oszczędności na paliwie, niższą emisję CO2, a przede wszystkim większe możliwości załadunkowe.
 

Masa własna naczep z ruchomą podłogą Schwarzmüller rozpoczyna się od 7.180 kg

Fot. Schwarzmüller

Schwarzmüller do zabudowy stosuje profile aluminiowe o grubości 30 mm. Ze względu na większe obciążenia i możliwość uszkodzenia od strony wewnętrznej, ścianka profilu jest wzmocniona i ma grubość 2,7 mm (zamiast standardowych 2,4 mm). Aby wydłużyć żywotność zabudowy producent stawia na wysokogatunkowe, drobnoziarniste aluminium oraz stabilną konstrukcję, którą uzyskuje m.in. dzięki masywnym narożnikom.
Oprócz standardowego wyposażenia Schwarzmüller oferuje bogate wyposażenie opcjonalne: pneumatycznie zwijaną plandekę ochronną podłogi, plandekę ochronną ściany bocznej, zdalnie sterowaną podłogę, otwieraną tylną górną belkę do załadunku, okno rewizyjne, najnowszą 7 mm podłogę X-treme Durable oraz systemy do kontroli ciśnienia w kołach, monitorowania zużycia układu hamulcowego, przebiegu i sterowania osi.
Jak informują przedstawiciele Schwarzmüller Polska, dodatkowo dla poprawienia bezpieczeństwa oraz pełnej kontroli nad naczepami producent ten w czerwcu 2021 wprowadza inteligentną telematykę SWIT. Niezależnie od rodzaju wykorzystywanego pojazdu każdy klient będzie miał możliwość przetestowania telematyki przez trzy miesiące bezpłatnie. Dzięki zastosowaniu SWIT pojazdy tej marki mają być jeszcze bardziej rentowne.
 

Schwarzmüller do zabudowy stosuje profile aluminiowe o grubości 30 mm

Fot. Schwarzmüller

Naczepy „ruchome podłogi” z bocznymi drzwiami są w Polsce nieco mniej popularne ze względu na wyższą masę własną. Istnieje jednak grono klientów, dla których są one niezbędne do pracy. W ostatnim czasie firma Schwarzmüller dostarczyła partię 20 naczep z bocznymi drzwiami dla klienta ze Starogardu Gdańskiego - firmy Fulimpex. Naczepy zostały przygotowane na specjalne zamówienie pod 3-osiowe ciągniki siodłowe, które jeżdżą głównie po Skandynawii. Mają wzmocnioną konstrukcję ramy, cofnięte nogi podporowe, wyższe techniczne DMC oraz opony zimowe o nośności 10 ton na oś. – Kryterium wyboru dostawcy naczep z bocznymi drzwiami była możliwość konfiguracji pod 3-osiowe ciągniki siodłowe, większe DMC pojazdów i rozsądna cena – mówi Marcin Fulbiszewski właściciel firmy Fulimpex. – Mamy w tym momencie 80 jednostek i wieloletnie doświadczenie na rynkach skandynawskich. Boczne drzwi w ruchomych podłogach dają dużo większe możliwości zdobycia atrakcyjnych ładunków. Marka Schwarzmüller zawsze kojarzyła mi się z jakością premium – w końcu mają wieloletnie doświadczenie w tego typu konstrukcjach.

 

Marcin Fulbiszewski (od lewej), właściciel Fulimpex i Wojciech Jaśkiewicz, przedstawiciel handlowy Schwarzmüller Polska

Fot. Schwarzmüller

 

Spod „ręki” robotów

Carnehl Fahrzeugbau GmbH & Co. KG to jeden z wiodących niemieckich producentów działających w branży projektowania i budowy naczep oraz przyczep nieprzerwanie od 60 lat. Firma specjalizuje się m.in. w produkcji naczep z ruchomą podłogą, na ramach wykonanych ze stali DOMEX oraz aluminium. Oferuje m.in. lekką naczepę typu moving floor o standardowej pojemności 92 m3, w pełnej konstrukcji aluminiowej, o bardzo niskiej masie własnej, jednakże klient może wybrać również pojazd na ramie stalowej. Pojazdy marki Carnehl projektowane są pod indywidualne potrzeby nabywców, którzy mogą wybrać osie BPW, SAF i JOST, na życzenie oś pierwsza i trzecia mogą być podnoszone.
 

Carnehl specjalizuje się m.in. w produkcji naczep z ruchomą podłogą, na ramach stalowych oraz aluminiowych

Fot. DEREN

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, do budowy skrzyń ładunkowych niemiecki producent wykorzystuje aluminium najwyższej jakości. W 1994 rokufirma Carnehl rozpoczęła współpracę z firmą SSAB – szwedzkim gigantem w produkcji stali. Warto również nadmienić, iż przy produkcji naczep CARNEHL używane są roboty spawalnicze, dzięki czemu jakość połączeń pozostaje zawsze na najwyższym poziomie.
– Aby zostać liczącym się producentem na tym wymagającym rynku produkt musi być najwyższej jakości – mówi Martin Bate, specjalista od naczep z ruchomą podłogą CARNEHL. – Widok dziesięciometrowej ramy bez szwu
 

Marcin Grzesik (DEREN – Carnehl): Carnehl wykorzystuje systemy ruchomych podłóg firmy Cargo Floor - w zależności od zastosowania dostępne są grubości podłogi od 6 do 10 mm

Fot. DEREN

spawalniczego, którą można zobaczyć w tylnej części naczepy i która zapewnia jej dodatkową stabilność dzięki poprzecznym belkom o ponadprzeciętnej wytrzymałości pokazuje już, że producent z niemieckiego Pattensen poważnie podchodzi do tego tematu. Firma Carnehl jest dumna ze specjalnie zaprojektowanej płyty siodła naczepy, która rozkłada siły trakcyjne na większym obszarze. Wynalazkiem tego producenta jest również zawiasowy profil w dachu pojazdu, który automatycznie ustępuje, podczas gdy ładunek rozszerza się podczas jazdy i naciska na plandekę - ma to zapobiegać uszkodzeniom.
Jak informuje Marcin Grzesik z firmy DEREN (DEREN Sp. z o. o. jest wyłącznym przedstawicielem marki Carnehl w Polsce - działalność handlowa marki oraz sprzedaż części zamiennych na obszarze całego kraju) Carnehl w swoich produktach typu moving floor wykorzystuje systemy ruchomych podłóg firmy Cargo Floor - w zależności od zastosowania dostępne są grubości podłogi od 6 do 10 mm. W przypadku pierwszych oznak zużycia podłogi producent zaleca przełożenie desek podłogowych tak, aby część pracująca w przedniej partii naczepy znalazła się w partii tylnej, ponieważ zużycie w przedniej części pojazdu jest naturalnie mniejsze. W ten sposób żywotność podłogi może zostać znacznie przedłużona. Dla naczep moving floor zaprojektowano specjalny masywny tylny zderzak, który chroni tylne światła przy niewielkich uderzeniach. Tylne lampy zabezpieczone są dodatkowo specjalną pokrywą na zawiasach.

 

W przypadku pierwszych oznak zużycia podłogi Carnehl zaleca przełożenie desek podłogowych

Fot. DEREN

 

Nawet rzepak nie ucieknie

Feber sp. z o.o. należąca do grupy Inter Cars montuje w Sieradzu naczepy marki Legras, na produkowanych na miejscu podwoziach. Pojazdy oferowane są z systemem hydraulicznym Cargo Floor (trzy sekcje po siedem paneli), w dwóch wersjach aluminiowych paneli podłogowych: typ 7 (5 mm górny, 2 mm dolny) oraz typ 10 (7 mm górny, 3 mm dolny), który pozwala poruszać się w naczepie 9-tonowymi wózkami). Legras wykorzystuje opatentowane panele z pionową ścianką wewnątrz, która wzmacnia podłogę. Rozwiązanie to poprawia wytrzymałość paneli oraz wydłuża ich żywotność. Na długości 300 mm od końca pojazdu na podłodze znajduje się stalowa blacha Hardox, po której poruszają się panele, także podbite Hardoxem. Dzięki takiemu rozwiązaniu miejsca najbardziej narażone na wycieranie są dodatkowo wzmocnione.
Łukasz Toboła, kierownik działu handlowego Feber tym razem zwraca uwagę na naczepy z podłogą typu 7.
To pojazd o pojemności skrzyni 91 m3, o długości wewnętrznej (bez ściany zgarniającej umieszczanej z przodu) 13.515 mm lub (ze ścianą przesuwną) – 13.485 mm. Szerokość wewnętrzna wynosi 2.480 mm, wysokość wewnętrzna 2. 600/2 .800 mm. Masa pojazdu (bez koła zapasowego) to 7.770 kg ( +/- 3%).
Nadwozie osadzane jest na ramie pełnej – konstrukcja spawana ze stali wysokogatunkowej – zapewniającej zwiększoną elastyczność oraz żywotność pojazdu. Stosowane są nogi podporowe JOST z 2-stopniowym zakresem prędkości, osie JOST/MERCEDES WEIGHTMASTER z hamulcem tarczowym, zawieszenie pneumatyczne, pierwsza oś podnoszona automatycznie. Instalacja elektryczna HELLA 24 V zgodna z wymogami ISO, osłona na lampy z tyłu pojazdu, zamykana podczas rozładunku. Instalacja pneumatyczna - KNORR BREMSE, układ hamulcowy z systemem antyblokującym EBS 2S/2M oraz RSS. Ponadto m.in.: automatyczny hamulec postojowy, zawór rampowy ILEVEL, manometr do pomiaru ciśnienia w poduszkach.
Skrzynia ładunkowa jest aluminiowa (profile aluminiowe 2 mm ścianka wewnątrz oraz 2 mm ścianka zewnętrzna), z balkonem na ścianie przedniej. Tylne zamknięcie: drzwi 50/50 - każda strona zamykana na dwa zamki, czyli cztery rygle. Stosowne są trzy poprzeczki spinające wewnątrz skrzyni i plandeka o gramaturze 650 g/m2 PVC. Pneumatyczny zamek zwalniający drzwi podczas wyładunku chroni kierowcę przed zasypaniem podczas otwierania drzwi.
System hydrauliczny Cargo Floor pozwala rozładować naczepę w 8-12 minut. Steruje się nim elektronicznie (10 m kabel), a układ zamykany jest w wodoodpornej skrzynce. Zapewniono też możliwość manualnego uruchomienia rozładunku, poprzez zawór umieszczony w ramie pojazdu – w przypadku awarii zasilania elektrycznego
Podłoga z nachodzącymi panelami pozwala przewozić nawet tak drobny towar, jak rzepak. Dodatkowa aluminiowa przesuwna ściana przednia zapewnia oczyszczanie skrzyni podczas rozładunku.

 

W naczepach Legras-Feber podłoga z nachodzącymi panelami pozwala przewozić nawet tak drobny towar, jak rzepak

Fot. Feber

 

Z rewolucyjnymi drzwiami bocznymi

Naczepa z ruchomą podłogą z bocznymi drzwiami powinna oferować taki sam poziom dostępności jak naczepa firanka - to było wyzwanie, którego podjęli się konstruktorzy KNAPEN TRAILERS w 2016 r. Po czterech latach intensywnych prac rozwojowych i prób zaprezentowano wynik: EXSIDE - naczepy z ruchomą podłogą z bocznymi drzwiami, ale bez stałego słupka środkowego.
 

Naczepa KNAPEN EXSIDE otwiera rewolucyjne podwoje

Fot. KNAPEN

Użytkownik naczepy EXSIDE po prostu przesuwa środkowy słupek na bok i w ten sposób powstaje możliwie najszerszy otwór drzwi bocznych. Pozwala to na bezproblemowy transport dowolnego rodzaju ładunku. Towary na paletach czy w big bagach można załadować i rozładować przez otwór drzwi bocznych o szerokości 12,9 m. Podnoszona górna szyna (dostępna jako opcja), pozwala na stworzenie dodatkowych 30 cm wysokości roboczej podczas załadunku i rozładunku. Hydrauliczna górna belka jest obsługiwana z jednej pozycji, ręcznie lub całkowicie automatycznie. Po otwarciu bocznych drzwi zwalnia się środkowy słupek od dolnej krawędzi. Słupek środkowy jest wówczas zawieszony na szynie na górnej krawędzi naczepy, dzięki czemu można go łatwo przesunąć na bok. Ponieważ na dole nie ma szyny, nie mogą gromadzić się tam zanieczyszczenia i pozostałości ładunków sypkich. Nabywca decyduje, czy drzwi boczne mają być po lewej czy po prawej stronie, w zależności od rodzaju wykonywanej pracy. A jeśli jedna strona to za mało, KNAPEN może opcjonalnie zbudować naczepę z drzwiami bocznymi po obu stronach.
 

Użytkownik naczepy EXSIDE przesuwa środkowy słupek na bok i w ten sposób powstaje możliwie najszerszy otwór drzwi bocznych

Fot. KNAPEN

Towar sypki z łatwością ładuje się przez otwarty dach, a ruchoma podłoga rozładowuje go przez otwarte drzwi tylne. Długie, niepodzielne ładunki nie muszą być ładowane tylko przez otwór drzwi bocznych. Podczas załadunku lub rozładunku profili za pomocą dźwigu można łatwo otworzyć belkę nad tylnymi drzwiami (opcja) i prętami. Ta obrotowa górna belka może być obsługiwana zdalnie, co eliminuje potrzebę wspinania się oraz poprawia komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy.
Jak podkreślają przedstawiciele marki, poprzednia generacja naczep KNAPEN z drzwiami bocznymi była dostępna w szerokiej gamie modeli i wersji. Każda z nich miała swoją unikalną zaletę, ale wszystkie miały tę samą wadę: stały słupek środkowy, który przeszkadza i łatwo ulega uszkodzeniu. Podczas procesu projektowania i rozwoju KNAPEN pozostał wierny swojej filozofii tworzenia rozwiązań, które cechuje prostota. Świadomie uniknięto konstrukcji, które wiążą się z dużym ryzykiem technicznym. W naczepie EXSIDE przesunięcie środkowego słupka na bok znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia, np. spowodowanego uderzeniem wózka widłowego. Naprawa stałego słupka środkowego wiąże się ze spawaniem, naprawą lakieru, a naczepa przez ten czas nie może być użytkowana.
Jedynym autoryzowanym dealerem naczep KNAPEN TRAILERS w Polsce jest MA TRAIL. Jak informuje prezes firmy Marcin Adasik, pojazdy EXSIDE mają już swoich użytkowników w naszym kraju i cieszą się one coraz większą popularnością.

 

Naczepa KNAPEN EXSIDE zdała egzamin w testach w trudnych skandynawskich warunkach

Fot. KNAPEN

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.