Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Wodorowe przejechały milion kilometrów

Szwajcarski przyczółek obiecujący dla Hyundai XCIENT Fuel Cell
8 lipca 2021

46 ciężarówek wodorowych Hyundai XCIENT Fuel Cell dostarczonych do Szwajcarii łącznie pokonało ponad milion kilometrów w ciągu 11 miesięcy eksploatacji

Fot. Hyundai

 
46 ciężarówek wodorowych Hyundai XCIENT Fuel Cell dostarczonych do Szwajcarii łącznie pokonało ponad milion kilometrów w ciągu 11 miesięcy eksploatacji. W tym okresie nie wyemitowano ponad 631 ton CO2.
25 szwajcarskich firm użytkowników zgromadzonych w ramach H2 Mobilité Suisse planuje nabyć prawie 150 dodatkowych takich pojazdów. Producent, który prezentuje swoją nową wersję XCIENT, zamierza wykorzystać to doświadczenie na pełną skalę, aby osiągnąć swój cel sprzedaży 110 tys. ciężarówek na wodór do 2025 roku.

Ogniwa paliwowe mają potencjał

– Szwajcarskie firmy transportowe i logistyczne są przekonane, że pojazdy użytkowe na wodorowe ogniwa paliwowe mają największy potencjał wśród różnych samochodów napędzanych alternatywną energią. Doświadczają już z pierwszej ręki korzyści płynących z używania ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi i wierzę, że jeśli letnia operacja zakończy się sukcesem, popyt na ciężarówki z ogniwami paliwowymi XCIENT wzrośnie jeszcze bardziej – powiedział Jörg Ackermann, prezes H2 Mobilité Suisse Association. Hyundai znalazł w nim potężnego ambasadora swoich ciężarówek na ogniwa paliwowe.
Na podstawie dobrych opinii użytkowników koreański producent, który w 2019 roku wprowadził na rynek swoją pierwszą wersję XCIENT, zapowiada nowe wersje swojego flagowego modelu na drugą połowę 2021 roku. Poza zmianami stylistycznymi, a w szczególności odważnym designem grilla, dostępne będą konfiguracje napędu 4 x 2 lub 6 x 2.

Ciężarówki na wodór do wynajęcia

Pierwsi użytkownicy tej nowej wersji, firmy zrzeszone w H2 Mobilité Suisse, wydzierżawią 140 ciężarówek z firmy Hyundai Hydrogen Mobility (spółka joint venture założona przez Hyundaia i firmę H2 Energy). Przedsiębiorstwa będą płacić za ich użytkowanie, łącznie z dostawą wodoru, co oszczędzi im dużego obciążenia inwestycyjnego, które zwykle towarzyszy przebudowie floty.
Szczególne zainteresowanie nowymi pojazdami wykazały już firmy w Niemczech i Holandii.
Hyundai zamierza sprzedać na świecie 110 tys. pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi do 2025 roku. Jest to o tyle realne, że rynek północnoamerykański wygląda bardzo obiecująco. Aby sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu, grupa Hyundai Motor planuje zwiększyć zdolność produkcyjną pojazdów napędzanych wodorem do 500 tys. sztuk do 2030 r. i rozszerzyć ofertę o ciągniki siodłowe o dużej ładowności.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.