Wiadomości z rynku

wtorek
14 maja 2024

Opony - te sterujące i napędzające

Nowe generacje opon Goodyeara
20.07.2007 00:00:00
Grupa Goodyear Polska zaprezentowała dziennikarzom 5 lipca w Warszawie dwie nowe generacje opon Marathon i Regional, które na przełomie sierpnia i września wprowadzi do sprzedaży w kraju. Jest to ogumienie do przewozów długodystansowych i regionalnych ciężarówkami, charakteryzujące się - jak zapewnia producent - lepszymi właściwościami użytkowymi niż poprzednie generacje opon.
Grupa Goodyear Polska zaprezentowała dziennikarzom 5 lipca w Warszawie dwie nowe generacje opon Marathon i Regional, które na przełomie sierpnia i września wprowadzi do sprzedaży w kraju. Jest to ogumienie do przewozów długodystansowych i regionalnych ciężarówkami, charakteryzujące się - jak zapewnia producent - lepszymi właściwościami użytkowymi niż poprzednie generacje opon.
Nowościami do przewozów długodystansowych są opony Marathon: LHS II na oś sterującą i LHD II na oś napędową. Ogumienie to wykonane jest w technologii FuelMax, w której stosuje się m.in. nowe składniki kauczuku i wzory bieżnika pięcio- lub sześciożebrowego ze zwiększoną zawartością krzemionki, uodparniającą na ścieranie. Nowe opony pozwalają obniżyć opór toczenia o ok. 10 proc., a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 3 proc., ponadto zapewniają większą skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Ich żywotność to 350 tys. km od nowości, po czym zalecane jest pogłębienie bieżnika na kolejne 50-60 tys. km przebiegu, następnie można te gumy poddać dwukrotnemu bieżnikowaniu.
Dostępne na rynku będą opony LHS II i LHD w rozmiarach: 315/80, 295/80, 315/70, 305/70, 275/80, 315/60 i 295/60. Dodatkowo LHS II w rozmiarach 385/65 i 385/55. Wszystkie wymienione opony mają średnicę R22,5.
Druga nowość to opony dla transportu regionalnego: Regional RHS II (na oś sterującą) i RHD II (na oś napędową), wykonane w technologii KMax uwzględniającej potrzeby ciężarówek nowej generacji. Wykorzystano, podobnie jak w oponach długodystansowych, nowe składniki kauczuku, zastosowano także nowy pięciożebrowy bieżnik oraz lamelki poprawiające przyczepność na mokrej nawierzchni. Nowe są konstrukcja osnowy i materiały wzmacniające. Producent gwarantuje przebieg większy o 25 proc. w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Ponadto badania TUV wykazały, że opór toczenia jest mniejszy o 13 proc., a hamowanie na mokrej nawierzchni skuteczniejsze o 14,9 proc.
Dostępne będą na rynku opony RHS II i RHD II w rozmiarach: 315/80, 295/80, 315/70, 305/70, 275/70 oraz 13,12 i 11 - wszystkie o średnicy R 22,5. W ofercie znajdą się ponadto opony RHS II 385/65 R22,5.
Goodyear jeszcze nie podał cen swych nowości. Wyjawił jedynie, że będą średnio o 10 proc. droższe niż opony poprzedniej generacji.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.