Znalezione artykuły: 18

  • Brak klimy zniechęca Brak klimy zniechęca 2007-08-31
    Pod koniec wakacji ceny dostawczaków są tu niższe niż na początku lata. Na ostatniej giełdzie zauważyliśmy, że sprowadzający użytkowe z Zachodu sprzedawali auta, dużo opuszczając z cen wywoławczych. Zaobserwowaliśmy też, że pomimo kończącego się sezonu na pierwszym miejscu listy poszukiwanych dodatków w pojeździe znajduje się klimatyzacja. Jej brak zniechęca zwłaszcza zainteresowanych kupnem droższych pojazdów.
    Czytaj całość
  • DAF 45 i DAF 55 - dystrybucyjne przeciętniaki DAF 45 i DAF 55 - dystrybucyjne przeciętniaki 2007-08-31
    DAF-y serii 45 i 55 są pod względem komfortu, ekonomii i osiągów typowymi przeciętniakami. Cieszą się jednak u nas popularnością, bo są ogólnie trwałe. Podsumowując wrażenia z jazdy trzeba przyznać, że największymi atutami DAF-a są: trwałe silniki, mało awaryjne skrzynie biegów, skuteczne hamulce i dostępne części. Na niekorzyść ciężarówki przemawiają - mały wybór konfiguracji, ciasna szoferka, wysokie spalanie oraz słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
    Czytaj całość
  • Dofinansowania na turystykę Dofinansowania na turystykę 2007-08-31
    Połowa ze 138 mln euro ze środków unijnych przeznaczonych w latach 2007--2013 na ogólnopolskie projekty turystyczne trafi do miast-gospodarzy Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Kwota 69 mln euro (ponad 260 mln zł) nie pójdzie na budowę stadionów. Chodzi o "produkty turystyczne", czyli o przygotowanie dla kibiców propozycji spędzenia czasu między meczami i lepszego poznania naszego kraju.
    Tagi:   dofinansowania
    Czytaj całość
  • Dużo używanych dostawczaków skrzyniowych Dużo używanych dostawczaków skrzyniowych 2007-08-31
    Ubiegłej niedzieli najwięcej było dostawczaków skrzyniowych oraz wywrotek. Zainteresowaniem kupujących cieszyły się głównie kilkunastoletnie pojazdy. Najbardziej obleganym przez oglądających był Mercedes 310 z zabudową do przewozu zwierząt. Jednak to nie auto cieszyło się takim powodzeniem, lecz jego zawartość - 2,5-letni kucyk, za którego sprzedający żądał 1,8 tys. zł.
    Czytaj całość
  • Kamaz 65201 - czteroosiowy twardziel Kamaz 65201 - czteroosiowy twardziel 2007-08-31
    Na placu budowy, który odwiedziliśmy, testowany Kamaz wzbudził zainteresowanie. Co niektórzy nawet przerwali pracę, by dokładniej obejrzeć największą wywrotkę produkowaną w rosyjskim Tatarstanie. Najważniejszym atutem Kamaza 65201, poza ładownością, jest jego cena. W wersji standardowej ta wywrotka kosztuje 290 tys. zł netto. Zaletą Kamaza jest też jego prosta budowa oraz dostępność i niskie ceny części. Atutem Kamaza jest również to, że dostarczany jest już z zabudową. Minusem są krótkie okresy między przeglądami, słabe wyciszenie kabiny, niska jakość plastików deski rozdzielczej i krótkie okresy między przeglądami.
    Czytaj całość
  • Kłopoty mają też Ukraińcy Kłopoty mają też Ukraińcy 2007-08-31
    Ukraiński minister sportu Wiktor Korż w ubiegłym tygodniu krytycznie ocenił stan przygotowań jego kraju do organizowanych wspólnie z Polską piłkarskich mistrzostw Europy. Minister skrytykował władze czterech miast wytypowanych do zorganizowania turnieju (Kijów, Lwów, Dniepropietrowsk, Donieck) oraz dwóch rezerwowych (Odessa, Charków). Tymczasem na Ukrainie w odróżnieniu od nas już powstały lub właśnie powstają zgodnie z uzgodnionym z UEFA terminem nowoczesne stadiony piłkarskie.
    Tagi:   inwestycje
    Czytaj całość
  • Nie tylko importują Nie tylko importują 2007-08-31
    W minioną sobotę (25.08) Euro-Leasing Used Trucks, czyli polski oddział niemieckiej firmy Euro-Leasing GmbH, otworzył nową siedzibę w Kołbaskowie (woj. zachodniopomorskie). Firma skupuje pojazdy używane i nowe, wynajmuje je i sprzedaje. Polski odział sprowadza też samochody z centrali Euro-Leasing w Sittensen w Niemczech, gdzie na powierzchni ekspozycyjnej liczącej ok. 50 tys. mkw. zawsze stoi blisko tysiąc pojazdów.
    Tagi:   inwestycje
    Czytaj całość
  • Nissan NV200 - japoński nowy dostawczak z tacą Nissan NV200 - japoński nowy dostawczak z tacą 2007-08-31
    Nissan NV200 to koncepcyjny mały dostawczak, który ma wysuwaną podłogę ładowni. Po zaparkowaniu pojazdu można ją przesunąć za tylne drzwi, dzięki czemu zarówno sam ładunek, jak i dostęp do niego mamy jak... na tacy. Auto może być wykorzystane jako np. mobilne biuro, którego umeblowanie stanowi m.in. obrotowy fotel pasażera. Można go stawić na wprost rozkładanego stolika komputerowego, chowanego w bocznej ściance pojazdu.
    Czytaj całość
  • Pośpiech i Euro Pośpiech i Euro 2007-08-31
    Podczas urlopu przejechałem Polskę po najdłuższej przekątnej z Pomorza w Bieszczady i z powrotem. Wyprzedziłem kilkaset ciężarówek i ani jeden z prowadzących je kierowców nie ułatwił mi tego manewru. Zaginęła wśród truckerów moda na zjeżdżanie do prawej krawędzi jezdni, by zostawić więcej wolnego miejsca chcącemu jechać szybciej. Przyczyny? Chyba wszyscy się spieszymy i nie mamy czasu myśleć o innych.
    Tagi:   logistyka
    Czytaj całość
  • Przeważają Mercedesy Sprintery Przeważają Mercedesy Sprintery 2007-08-31
    Do najczęściej oferowanych tu dostawczaków należą ostatnio Mercedesy Sprintery. Minionej niedzieli przeważał wśród nich rocznik 2001. Za lekko rozbity (do wymiany pokrywa silnika, reflektory) furgon z silnikiem 2.2 CDI żądano 27,9 tys. zł. Nieuszkodzony kombiak z tym samym motorem kosztował 34,5 tys., zaś kolejny furgon - 36,5 tys. zł. Najdroższe tego rocznika było przedłużone kombi z niemieckimi tablicami rejestracyjnymi, mające pod maską również diesla 2.2. Właściciel żądał za auto 44,9 tys.
    Czytaj całość
  • Przywiązany do auta? Przywiązany do auta? 2007-08-31
    Tachografy to absurd, przynajmniej w przypadku jednoosobowej firmy takiej jak moja, świadczącej usługi nieregularnie - mówi Roman Ciesielski, przewoźnik z Namysłowa na Śląsku.
    Tagi:   przewozy
    Czytaj całość
  • Renault Kangoo Express wciąż się trzyma Renault Kangoo Express wciąż się trzyma 2007-08-31
    Najbardziej zdziwiłem się, że testowana odmiana "kangura" nie ma seryjnie ABS-u! Owszem, działanie hamulców na suchym wzbudza zaufanie, auto nie myszkuje i długo nie dochodzi do blokady kół, lecz na śliskiej nawierzchni pulsacyjne hamowanie z ładunkiem wymaga wprawy. Przekonałem się na własnej skórze. Podczas jazdy doszukałem się jednak kilku zalet Renault. Zaliczyłbym do nich: dobrą elastyczność, seryjną klimatyzację z zamkniętym obiegiem, gładką zmianę biegów i utrzymywanie kierunku podczas hamowania. Minusy to obok braku ABS-u: hałas silnika przy przyspieszaniu, wstrząsy przy pokonywaniu poprzecznych rowków, kierownica przysłaniająca wskaźniki i brak uchwytu dla pasażera.
    Czytaj całość
Najpopularniejsze tagi