Wiadomości z rynku

czwartek
2 maja 2024

Tanie konstrukcyjne w Polsce

Samochody ciężarowe. Koniunktura we wschodnich markach
31.08.2007 00:00:00
Ruch na polskich budowach spowodował, że bardzo dobrze sprzedają się wschodnie pojazdy budowlane takich marek, jak Kamaz i Maz. Koniunktura sprawiła też, że do Polski dotarła marka nieobecna od kilkunastu lat - Kraz oraz taka, której jeszcze u nas nie było - chiński Bei-fang Benchi, który produkuje na licencji Mercedesa. Wśród tanich marek ciężarówek prym nad Wisłą wiedzie Kamaz.Świetnym wynikiem może pochwalić się także MAZ. Firma przymierza się także do rozpoczęcia sprzedaży autobusów.
Analityczny Samar, który bada sprzedaż nowych pojazdów w Polsce, nie monitoruje wymienionych marek. Oznacza to, że dane tej firmy dotyczące sprzedaży nowych ciężarówek w Polsce trzeba traktować z pewnym dystansem, szczególnie jeżeli chodzi o pojazdy konstrukcyjne, gdyż to właśnie te ostatnie dominują wśród najtańszych marek ciężarówek kupowanych nad Wisłą. Zainteresowanie tanimi pojazdami budowlanymi w Polsce spowodowane jest przede wszystkim ich niską ceną, mocną i prostą budową oraz tym, że mają fabryczne zabudowy.
Wśród tanich marek ciężarówek prym nad Wisłą wiedzie Kamaz. Krakowska spółka Euromet, generalny przedstawiciel Kamaza na Polskę, sprzedała w zeszłym roku 202 pojazdy, wśród których połowę stanowiły czteroosiowe wywrotki o oznaczeniu 6540. Wśród pozostałych pojazdów większość to dwu- i trzyosiowe wywrotki. W tym roku do końca lipca udało się sprzedać 160 pojazdów. Około połowy z nich stanowiły czteroosiówki, resztę wywrotki trzyosiowe i ciągniki siodłowe.
- Biorąc pod uwagę fakt, że zawsze najlepsze mamy końcówki roku, bez trudu pobijemy naszą zeszłoroczną sprzedaż - informuje Wojciech Traczuk, dyrektor handlowy firmy. - Przypuszczamy, że z roku na rok polski rynek pojazdów budowlanych będzie wzrastał, aż do 2012 roku.
Świetnym wynikiem może pochwalić się także MAZ. Polski przedstawiciel tej firmy, Maz Bałtyk z Ożarowa Mazowieckiego, który zaczął sprzedawać białoruskie pojazdy w kwietniu zeszłego roku, do końca 2006 roku dostarczył polskim klientom ponad 100 aut. - Dobry jest także ten rok - informuje Piotr Gołdański z firmy Maz Bałtyk. - Do końca lipca sprzedaliśmy wszystkie sprowadzone pojazdy, czyli ponad 50 sztuk. Większość z nich to nasze trzyosiowe wywrotki. W najbliższym czasie sprowadzimy kolejną partię pojazdów. Firma przymierza się także do rozpoczęcia sprzedaży autobusów.
Po kilku latach nieobecności wrócił na nasz rynek Kraz. Importer tej firmy mieści się w Iławie i chociaż działa w naszym kraju dopiero od końca kwietnia, to już udało mu się sprzedać dziewięć pojazdów. Wszystkie zakupione w Polsce Krazy to wywrotki z napędem 6x6.
Od niedawna można również nabyć licencyjnego Mercedesa SK (model produkowany przed Actrosem), który powstaje w Chinach i jak przystało na chińskie auto, ma ławo wpadającą w ucho nazwę
- Beifang Benchi. Jak na razie trafił do nas jeden egzemplarz wywrotki z napędem 8x8, jednak w ofercie znajdziemy także pojazdy 8x4, 6x6 i 6x4.
- Pierwszą sprowadzoną przez nas wywrotkę zaczynamy pokazywać potencjalnym klientom i jest już pewne zainteresowanie - wyjaśnia Łukasz Bułacki, przedstawiciel handlowy gdańskiej firmy China Motors, importera licencyjnego Mercedesa.
Od pewnego czasu do wejścia na nasz rynek przymierza się także brytyjska firma BMC, która planuje sprzedawać produkowane w Turcji wywrotki.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.