Znalezione artykuły: 18

  • Chłodniej w szoferkach Chłodniej w szoferkach 2008-05-23
    Klimatyzacja w ciężarówce przestała być luksusem. Dziś mają ją niemal wszystkie nowe pojazdy dalekobieżne i coraz więcej budowlanych oraz dystrybucyjnych. Przewoźnicy chętnie montują też klimę do już użytkowanych, starszych ciężarówek. Coraz częściej klima zamawiana jest również do nowych ciężarówek dystrybucyjnych i budowlanych. Zakup nowego samochodu ciężarowego z klimatyzacją jest tańszy niż kupno ciężarówki bez klimy i późniejsze montowanie klimatyzatora w autoryzowanym serwisie (dokładana klima jest dwa razy droższa od fabrycznej).
    Czytaj całość
  • Ciągniki siodłowe i naczepy od ręki Ciągniki siodłowe i naczepy od ręki 2008-05-23
    Przewoźnicy, którzy rok temu w owczym pędzie zamawiali na zapas pojazdy do transportu dalekobieżnego, dziś ich nie odbierają, a nawet rezygnują z zadatków. Importerzy mają ciągniki siodłowe i naczepy, które można kupić niemal od ręki. Skończyła się chora sytuacja, gdy kupiony prosto z fabryki pojazd można było sprzedać drożej na rynku wtórnym.
    Czytaj całość
  • DAF stawia na ekologię DAF stawia na ekologię 2008-05-23
    Firma DAF rozpoczęła seryjną produkcję silników spełniających normę EEV, czyli przekraczających wymagania Euro 5. To pierwszy producent pojazdów użytkowych, który wszystkie swoje modele może wyposażyć w silniki spełniające wyśrubowaną normę emisji. Według normy EEV silniki powinny emitować o 50 proc. mniej cząstek stałych w spalinach (głównie sadzy), niż ma to miejsce w przypadku normy Euro 5 (wchodzi w życie jesienią 2009 r.). Początkowo założono, że takie wymagania spełnią tylko jednostki CNG. Tymczasem rozwój techniki na początku tej dekady sprawił, że normę EEV są w stanie spełnić również jednostki wysokoprężne.
    Tagi:   daf silniki
    Czytaj całość
  • Iveco na giełdzie pod Poznaniem Iveco na giełdzie pod Poznaniem 2008-05-23
    W niedzielę mieliśmy do czynienia z prawdziwym urodzajem aut Iveco. Przeważały Daily w pełnym przekroju tonażowym i wiekowym. Szkoda tylko, że mizerna była oferta pojazdów z zabudowami skrzyniowymi, o które zresztą pytało wiele osób.
    Tagi:   iveco z giełdy
    Czytaj całość
  • MAN eksportuje najwięcej autobusów MAN eksportuje najwięcej autobusów 2008-05-23
    W pierwszym kwartale br. polskie fabryki wyeksportowały łącznie 594 autobusy. To wynik lepszy od osiągniętego rok wcześniej o 26 sztuk. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę JMK Analizy Rynku Transportowego, najlepszym wynikiem pochwalić może się fabryka MAN Star Trucks w podpoznańskich Sadach. Z tego zakładu do klientów zagranicznych wyjechały 344 autobusy, o 144 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
    Czytaj całość
  • Mercedes Actros SLT 4160 pociągnął Burana Mercedes Actros SLT 4160 pociągnął Burana 2008-05-23
    W kwietniu do Muzeum Techniki w Speyer (Niemcy) trafił, jako eksponat, rosyjski prom kosmiczny Buran. Do transportu tego 70-tonowego kolosa użyto szesnastoosiowej naczepy niskopodwoziowej, którą podczepiono do ciągnika Mercedes Actros SLT 4160 8x6. To nowa wersja pojazdu do przewozów ponadgabarytowych. Actros SLT 4160 jest napędzany ośmiocylindrowym, 16-litrowym silnikiem OM 502 LA BlueTec 5 o mocy 609 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.400 Nm osiąganym od 1.080 do 1.800 obr./min. Jednostka jest konfigurowana z 16-biegową skrzynią G 240 z przekładnią hydrokinetyczną WSK 400 i retarderem.
    Czytaj całość
  • Mercedes Sprinter 310/312 pod ciężką zabudowę Mercedes Sprinter 310/312 pod ciężką zabudowę 2008-05-23
    Zaletami Mercedesa Sprintera 310/312 jest niskie spalanie, wysoka tolerancja na kiepski ON, mocna rama i trwałe tylne zawieszenie. Minusy Mercedesa to z kolei: korozja nadwozia, awarie turbosprężarek oraz defekty uszczelek pod głowicą silnika w egzemplarzach z początku produkcji. Na podwoziach przywożonych do nas ostatnio z Zachodu Sprinterów z turbodieslem 2.9 najczęściej spotkać można ciężkie, niefabryczne zabudowy skrzyniowe, pomocy drogowej i kontenerowe.
    Czytaj całość
  • Najwięcej ośmio-dziesięciolatków Najwięcej ośmio-dziesięciolatków 2008-05-23
    W niedzielę najwięcej było tu dostawczaków w wieku ośmiu-, dziesięciu lat. Dominowały niemieckie furgony, w cenach do 30 tys. zł. Zauważyliśmy, że najtańsze wśród nich były w złym stanie technicznym. Miały zużyte akumulatory, amortyzatory i ogumienie. Przed zakupem takiego wozu wielu giełdowiczów odwiedzało stoiska z akcesoriami i częściami do dostawczaków.
    Tagi:   z giełdy
    Czytaj całość
  • Namierzą miejsce wypadku przez komórkę Namierzą miejsce wypadku przez komórkę 2008-05-23
    W czerwcu ma zostać wprowadzony w Polsce system identyfikacji miejsca wypadku drogowego. Wystarczy, że z miejsca zdarzenia ktoś zadzwoni z komórki na alarmowy numer 112. Dzięki namiarom z anten przekaźników telefonii komórkowej dyżurny odbierający zawiadomienie będzie wiedział, gdzie wydarzyło się nieszczęście, z dokładnością do ok. 500 metrów.
    Tagi:   elektronika
    Czytaj całość
  • Nie odbierają Nie odbierają 2008-05-23
    Obserwujemy właśnie kolizję ubiegłorocznych marzeń z tegoroczną rzeczywistością. Wielu przedsiębiorców wycofuje zeszłoroczne zamówienia na ciągniki siodłowe do transportu dalekobieżnego, zwłaszcza te nowe, najdroższe. Decydują się nawet na stratę zadatków, byleby tylko... nie odbierać wozu.
    Czytaj całość
  • Nissan Cabstar 35.13 S Comfort i łatwe ruszanie Nissan Cabstar 35.13 S Comfort i łatwe ruszanie 2008-05-23
    Cabstar jest sprzedawany w naszym kraju przez dilerów ciężarowego Volvo jako podwozie do zabudowy, z kabiną pojedynczą trzymiejscową (dwudrzwiową) albo podwójną sześciomiejscową (czterodrzwiową). Otrzymałem egzemplarz z mniejszą kabiną i średnim, 2,5-litrowym turbodieslem o mocy 130 KM. W naszej ocenie do zalet Nissana należą system EHS ułatwiający ruszanie, ergonomicznie umieszczona dźwignia biegów i bogate seryjne wyposażenie. Minusy to z kolei spore zużycie paliwa, ruchy silnika odczuwalne w kabinie oraz przełączniki porozrzucane po kokpicie.
    Czytaj całość
  • Peugeot Expert L2H tylko do pracy Peugeot Expert L2H tylko do pracy 2008-05-23
    Niech nikt nie zwiedzie się dynamicznym wyglądem Peugoeta Experta sugerującym, że to rodzinny van. Już po przejechaniu kilku kilometrów każdy dojdzie do wniosku, że jest to auto do pracy, w którym nie ma co marzyć o osiągach czy komforcie równym tym z osobówek. Dwulitrowy diesel o mocy 120 KM nie zapewnia wyjątkowych osiągów, ale sprawnie radzi sobie z napędzaniem nawet załadowanego auta (sprawdzone z obciążeniem 800 kg). Przy takim bagażu i ostrej jeździe średnie spalanie wyniosło 9,5 l na 100 km/h. Bez obciążenia było mniejsze o ok. 1,5 l.
    Czytaj całość
Najpopularniejsze tagi