Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Kamaz i lekko na osiach

Samochody ciężarowe. Wywrotka do przewozu trocin na Kamazie 6520 6x4
05.09.2008 00:00:00
Trzyosiowe podwozie Kamaza 6520 6x4, dostępne na polskim rynku od blisko trzech lat, było dotąd wykorzystywane głównie pod zabudowy wywrotek tylnozsypowych lub trójstronnych oraz betonomieszarek. Na polskim rynku pojawiła się nowa ciężarówka z zabudową - wywrotką z wysokimi burtami, z możliwością tylnego lub trójstronnego kiprowania. Jest ona przeznaczona głównie do przewozu trocin z tartaków. Skrzynia ładunkowa, zbudowana ze specjalnej odpornej na ścieranie stali hartowanej QST 350, jest oferowana w standardowym rozmiarze 5500 x 2500 x 2000 mm. Na zamówienie klientów może być też wykonana według indywidualnych wymiarów.
Obecnie krajowy dystrybutor rosyjskiego producenta, Kamaz Trucks Polska, wprowadził do sprzedaży specjalistyczną zabudowę - wywrotkę z wysokimi burtami, z możliwością tylnego lub trójstronnego kiprowania. Jest ona przeznaczona głównie do przewozu trocin z tartaków.
Skrzynia ładunkowa, zbudowana ze specjalnej odpornej na ścieranie stali hartowanej QST 350, jest oferowana w standardowym rozmiarze 5500 x 2500 x 2000 mm. Na zamówienie klientów może być też wykonana według indywidualnych wymiarów. Burty zabudowy mają grubość 2,5 milimetra, natomiast podłoga została wykonana z blachy 5-milimetrowej. Ładowność administracyjna zabudowy do przewozu trocin wynosi 16 t (techniczna 20 t). Boczne burty są dzielone na wysokości oraz długości. Ich górne części w czasie bocznego kiprowania są uchylane wyłącznie w osi górnej, dolne zaś mogą być otwierane w obu osiach (w zależności od ilości ładunku). Z kolei tylna, niedzielona burta jest podczas wywrotu uchylana automatycznie w osi górnej. Do zamknięcia wszystkich burt służą zamki umieszczone na dole skrzyni. Przednie i tylne kłonice są zamontowane na stałe do podwozia, natomiast boczne dzielące burty są demontowane.
Skrzynia ładunkowa jest przykrywana plandeką (w standardzie) lub siatką. W wyposażeniu podstawowym są również boczne osłony przeciwnajazdowe, tylny podnoszony zderzak jest natomiast dostępny za dopłatą. Dzięki standardowemu sprzęgowi z przyłączami do zabudowy można podpinać przyczepę wywrotkę o ładowności administracyjnej 14 ton (techniczna 16 ton).
Podstawowe dane techniczne
DMC pojazdu tech. / adm. 33.100 / 26.000 kg
Ładowność tech. / adm. 20.000 / 16.000 kg
Wymiary skrzyni ładunkowej długość / szerokość / wysokość 5500 x 2500 x 2000 mm lub wg indywidualnego zamówienia
Rozstaw osi 3.600 / 4.600 mm
Pojemność skokowa silnika 8,9 l, Cummins ISLe 4 380
Moc maksymalna 380 KM przy 1.500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 1.700 Nm przy 1.300-1.400 obr./min
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.