Wiadomości z rynku

czwartek
2 maja 2024

Śmieciarki Volvo posprzątają po cichu

Pojazdy komunalne. Hybrydowe śmieciarki Volvo
23.01.2009 00:00:00
Volvo Trucks dostarczy cztery pojazdy komunalne z technologią hybrydową do Veolia Propreté, jednej z największych na świecie firm zajmujących się gospodarką odpadami. Jesienią przyszłego roku cztery hybrydowe śmieciarki wejdą do eksploatacji we Francji i w Anglii. Wszystkie cztery hybrydowe pojazdy komunalne zostały zbudowane na podwoziu samochodu ciężarowego Volvo FE. Tym, co odróżnia je od pozostałych pojazdów komunalnych znajdujących się w regularnej eksploatacji, jest ich układ napędowy. W pojazdach hybrydowych zastosowano połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, a każde z tych źródeł mocy może być używane oddzielnie lub w połączeniu z drugim. Ponieważ silnik elektryczny jest wykorzystywany podczas ruszania z miejsca i rozpędzania pojazdu, zużycie paliwa może być ograniczone o 15-20 procent.
– Szczególnie satysfakcjonujący jest fakt, iż Veolia Propreté, firma uznana w świecie za jej wkład na rzecz ekologicznego rozwoju, chce być jedną z pierwszych firm, które odniosą korzyści z zastosowania hybrydowej technologii – powiedział Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.
Niska emisja spalin, niski poziom hałasu
Wszystkie cztery hybrydowe pojazdy komunalne zostały zbudowane na podwoziu samochodu ciężarowego Volvo FE. Tym, co odróżnia je od pozostałych pojazdów komunalnych znajdujących się w regularnej eksploatacji, jest ich układ napędowy. W pojazdach hybrydowych zastosowano połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, a każde z tych źródeł mocy może być używane oddzielnie lub w połączeniu z drugim. Ponieważ silnik elektryczny jest wykorzystywany podczas ruszania z miejsca i rozpędzania pojazdu, zużycie paliwa może być ograniczone o 15-20 procent. Z dodatkowym zestawem akumulatorów, napędzającym mechanizm zgniatający śmieciarki, pojazd hybrydowy może uzyskać dodatkową oszczędność paliwa o 15-20 proc., co oznacza łączną redukcję jego zużycia na poziomie 30 proc. Emisja dwutlenku węgla jest tym samym znacznie niższa. Silnik elektryczny, poza tym że nie emituje spalin, jest bardzo cichy, co jest dużą zaletą w przypadku pojazdów pracujących często w obszarach zabudowanych i we wczesnych godzinach rannych.
Znaczne zainteresowanie
Od kwietnia 2008 r. trwają testy pojazdów komunalnych z zastosowaną w nich przez Volvo technologią hybrydową, która szybko zbliża się do fazy jej komercjalizacji. Produkcja seryjna pojazdów zaplanowana jest na koniec 2009 r. Według szwedzkiej firmy zainteresowanie rynku jest duże.
Cztery hybrydowe śmieciarki to pojazdy przedprodukcyjne, które zostaną dostarczone przez Volvo z kompletną zabudową. Będą użytkowane przez Veolia Propreté na podstawie 24-miesięcznej umowy leasingowej, obejmującej m.in. obsługę serwisową, zapobiegawczą oraz bieżące aktualizacje oprogramowania.
– Będziemy obserwować, jak pojazdy są użytkowane i jak są odbierane przez kierowców. Będzie to dla nas źródło informacji dla rozwoju pojazdów hybrydowych – powiedział Claes Nilsson.
Śmieciarka Volvo FE z napędem hybrydowym
- 7-litrowy silnik wysokoprężny
- układ Volvo I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), łączący w sobie funkcję rozrusznika, elektrycznego silnika napędowego (120 kW), alternatora i elektronicznej jednostki sterującej
- akumulatory litowo-jonowe ładowane dzięki odzyskowi energii hamowania lub za pośrednictwem silnika wysokoprężnego
- zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.