Używane. DAF XF95 480 ciągnik siodłowy 4x2 (2002-2007)
            
				DAF XF95 to jeden z najpopularniejszych ciągników siodłowych 4x2 na naszym rynku. Holenderski koń nie ma wielu typowych przypadłości, z 12,6-litrowym, 483-konnym turbodieslem z rzędową pompą wtryskową dobrze sprawdza się zwłaszcza na długich trasach i stromych podjazdach. Nasz test wykazał, że DAF XF95 posiada trwałe, niewrażliwe na kiepski ON silniki. Jego atutami są również: solidnie wykończone kabiny, niskie spalanie, skuteczne hamulce i bezawaryjne sprzęgła.
Minusy ciągników siodłowych marki DAF to z kolei: defekty zawieszenia kabiny oraz delikatny układ elektryczny silnika.
DAF XF95 to jeden z najpopularniejszych ciągników 4x2 na naszym rynku. Holenderski koń nie ma wielu typowych przypadłości, z 12,6-litrowym, 483-konnym turbodieslem z rzędową pompą wtryskową dobrze sprawdza się zwłaszcza na długich trasach i stromych podjazdach.
Opisywane ciągniki w konfiguracjach 4x2 dostępne są z rozstawem osi 3.800 mm, ze standardowymi wysokościami siodła 1.170 mm i 1.190 mm (są też niższe: 1.130 i wyższe 1.240 mm). Do wyboru znajdują się dwie szoferki: standardowa Space Cab i wysoka Super Space Cab. Kabiny chwalone są przez użytkowników za ergonomiczną deskę rozdzielczą i świetną widoczność, natomiast często krytykowane za trudną do utrzymania w czystości welurową tapicerkę siedzeń. Przeciętnie trwałe jest ich zawieszenie; po ok. 300-400 tys. km zużywają się zawory poziomujące.
Z turbodieslem 12,6 l 483 KM (są też mocniejsze wersje, 530 KM) z rzędową pompą wtryskową XF95 cieszy się popularnością, zwłaszcza wśród przewoźników pokonujących wschodnie trasy. Powód? W przeciwieństwie do układów common rail motor "holendra" przyzwoicie znosi eksploatację na gorszym ON. Mechanicy w takich przypadkach zalecają jednak częstą (co 35-45 tys. km) wymianę filtra paliwa (wg producenta 75 tys. km). Wrażliwa jest elektryka, uruchamianie z zewnętrznego urządzenia rozruchowego napięciem powyżej 30V może skończyć się uszkodzeniem kaset CTU, ECAZ i sterowników silnika EBS. Rzadko szwankuje układ chłodzenia i turbosprężarka.
Motor jest ekonomiczny; z obciążoną, standardową naczepą kurtynową zestaw bierze ok. 30 l ropy na setkę. DAF nieźle radzi sobie na górzystych podjazdach.
Jako niezniszczalne użytkownicy i mechanicy określają mosty. Dobrze sprawują się ręczne i automatyczne skrzynie biegów. Sporadycznie siada w nich czujnik ciśnienia powietrza, w słabszych XF-ach z manualami często padały cewki synchronizatorów. Bezawaryjne są sprzęgła, tylko w starszych egzemplarzach ze względu na słabe zabezpieczenie zdarzało się wyrywanie łożysk wyciskowych. Praktycznie żadnych problemów nie sprawiają układ kierowniczy oraz hamulce.
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Holenderski ciągnik nie sprawia większych problemów. Nie znaczy to, że nie wymaga w ogóle uwagi ze strony użytkowników. Np. brak centralnego smarowania wymusza smarowanie zawieszenia kabiny co kilka tys. km. Olej silnikowy zalecam wymieniać zgodnie z sugestiami producenta, czyli co 75 tys. km lub co pół roku, filtr powietrza co 90 tys. km. Dzięki temu dłużej wytrzyma turbina. Z dostępem do części zamiennych nie ma problemów. Plusem są ich przystępne ceny.
Plusy:
Trwałe, niewrażliwe na kiepski ON silniki. Solidnie wykończone kabiny. Niskie spalanie. Skuteczne hamulce. Bezawaryjne sprzęgła.
Minusy:
Defekty zawieszenia kabiny. Delikatny układ elektryczny silnika.
  
    
    
    
    
      |  |  |  | 
    
      | DMC zestawu tech. / administracyjna | 44.000 / 40.000 kg | 44.000 / 40.000 kg | 
    
      | Masa własna | 7.140 kg | 7.150 kg | 
    
      | Rozstaw osi | 3.800 mm | 3.700 mm | 
    
      | Pojemność silnika / cylindry | 12,6 l / R6 | 11,7 l / R6 | 
    
      | Moc maksymalna | 483 KM | 470 KM | 
    
      | przy obr/min | 2.100 | 2.000 | 
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 2.000 Nm | 2.100 Nm | 
    
      | przy obr/min | 1.100-1.450 | 1.050-1.300 | 
    
      | Skrzynia biegów | ręczna 16+1 | ręczna 12+1 | 
  
  
    
    
    
      | Chłodnica | 2.900 zł | 3.630 zł | 
    
      | Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) | 2.891 zł | 4.200 zł | 
    
      | Reflektor | 630 zł | 699 zł | 
    
      | Klocki hamulcowe | 647 zł / oś | 685 zł / oś | 
    
      | Filtr oleju | 142 zł | 112 zł | 
    
      | Filtr powietrza | 216 zł | 252 zł | 
  
  
    
    
    
      | Reflektor | 400 zł | 350 zł | 
    
      | Zderzak przedni | 850 zł | 800 zł | 
    
      | Szyba czołowa | 1.000 zł | 1.000 zł | 
    
      | Chłodnica | 1.100 zł | 1.300 zł | 
  
  
    
    
    
    
    
      | 2002 | 1.000 - 119,0 tys. zł | 950 - 115,0 tys. zł | 
    
      | 2003 | 900 - 129,0 tys. zł | 860 - 127,0 tys. zł | 
    
      | 2004 | 670 - 141,0 tys. zł | 700 - 140,0 tys. zł | 
    
      | 2005 | 550 - 155,0 tys. zł | 580 - 158,0 tys. zł | 
    
      | 2005 | 450 - 161,0 tys. zł | 530 - 162,0 tys. zł | 
    
      | 2006 | 420 - 169,0 tys. zł | - | 
    
      | 2007 | 320 - 176,0 tys. zł | - |